Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Friday, July 4, 2014

Malasnya Nak Puasa

Assalamualaikum...

Nak puasa tapi mesti sakit tue datang menyerang...tue yang kekadang bocor je puasa tue...susahnya nak penuh setiap kali bulan Ramadhan tiba...tapi itu cume alasan je...nak seribu daya...setiap sakit ada penawarnya...mulai sekarang hentikan alasan tersebut....

Cadangan Supplemen Shaklee untuk Merawat Gastrik
================================================


1) Energizing Soy Protein - ESP
ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut.
Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.
Selain ESP, anda juga mengambil tambahan supplemen Ostematrix dan Peppermint Ginger Plus untuk merawat masalah gastrik.

2) Peppermint Ginger Plus 
Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.

3) Ostematrix 
Ostematrix adalah suplemen kalsium dengan magnesium dan vitamin D. Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid yang telah memasuki asofagus dan menyebabkan pedih ulu hati.
Faktor kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik. Sebab tu tak pernah kita lihat bayi dan kanak-kanak yang banyak minum susu tak de sakit gastrik. Tambah pulak ubat kapur gastrik yang hospital bagi tu mengandungi kalisum jadi lebih baik kita ambil Ostematrix Shaklee yang lebih semulajadi dan selamat dari ubat kapur hospital yang sintetik.

Kena pantang jenis-jenis makanan berikut.
1-Semua makanan banyak angin seperti Durian, cempedak, nangka dan banyak lagi. 
2-Semua makanan pedas 
3-Makanan yang masam



~ zura ~

2 comments:

tirana aduka said...

bagus produk ni..erm..

Zura Tahir said...

Mmg bagus tirana...