Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Friday, December 5, 2014

Kad Simanja Tawas Dalam Genggaman

Assalamualaikum....

Semalam aku pergi ambil kad simanja Tawas lepas dapat tahu permohonan aku lulus...kalau dulu pihak Yawas send by post...kali nie kita kena walk in ambil...

Aku tak pernah tahu kat mana pun pejabat Yawas nie....berpandukan alamat aku ajak bapak aku redah....memula tue macam dah give up...tapi semangat nak ambil aku teruskan...akhirnya sampai jua....

Hanya berpandukan signboard I-City...pastu tak jumpa jugak barulah aku decide tanya ada sorang kakak nie...dia berniaga tepi jalan...hilangkan malu terus bertanya...karang sesat jalan lagi....

Rupanya memang kitaorang dah masuk jalan yang kakak tue tunjuk tapi sebab construction so ingatkan jalan tue tutup....okey tak pe...usaha tangga kejayaan....rupanya jalan tue boleh lalu...hikhik...

Jumpa juga Yawas....dalam kawasan I-City....pejabatnya atas KFC...sampai pejabat nasib tak ramai...adalah dalam 3 orang yang nak ambil kad simanja Tawas...urusan pun sekejap je...Alhamdulillah sumenya selesai dan dipermudahkan....

Alamat Yawas :
Pusat Pendaftaran (Projek Tawas),
Yayasan Warisan Anak Selangor (YAWAS),
Syarikat Pengurusan Projek TAWAS,
A1-11-2 &A1-11-3, Jalan Multjmedia 7/AH,
Park City/I-City, 40000 Shah Alam,
Selangor.
☎ 03-5521 8740/5521 8741
📠 03-5521 8742/5521 8743
💻 www.tawas.org.my


dari sisi...


kerani yang bertugas...."bang senyum sikit bang..."...muka ketat je kat kaunter....


"saya dah pun jadi ahli Tawas...."kad pun comel je....


nie bon...tunggu umur 18 tahun baru boleh claim....tahun 2031...ntah ada lagi usia aku ke tidak....


dengan tak sengaja....terlajak sampai ke toll Sg Rasah...kebetulan PLUS buat promosi kad free TnG...hanya bayar RM5 sahaja untuk top up...memang teringin nak ada kad TnG tapi tak da kepentingan sangat pun...tak sangka pulak boleh dapat dengan hanya percuma...Ya Allah rezki Mu yang tak kusangka²....syukur....

~ zura ~

No comments: