Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Sunday, April 10, 2011

Ranking AF Jatuh Sebab ML..??

Assalamualaikum...

Okey dah malam-malam nie datang lagi idea cerdik pandai dalam kepala otak bergeliga nie haah...geliga sangatlah tue....okey jangan mengarut....sebenarnya aku nak ulas sikit pasal Akademi Fantasia (AF) ngan Maharaja Lawak (ML)....

Dua program realiti yang berbeza dari segi performance, bidang tapi satu misi yang sama.....dua rancangan besar yang sekarang nie tengah berlangsung....kiranye baru lagilah untuk panaskan arena hiburan tahun nie....

Macam kite sedia tahu....AF dah pun musim ke-9....adakah aura dia sama macam musim sebelum nie....atau dah merosot....atau bertambah-tambah auranya....erm...no komen sebab aku bukanlah peminat AF.....

ML plak adalah kesinambungan dari pentas Raja Lawak....pertandingan finalis-finalis dari musim pertama sampai ke-5....ketinggalan 4 musim dari AF....adakah aura dia masih mendatar je ke atau makin panas....erm...aku pun baru nie suke nonton Raja Lawak...

Honestly aku cakap...eh bukan...aku tulis....aku tak bape suka ngadap AF....memang tak penah ngadap beriya...melainkan kalau pegi umah orang then orang tue bukak AF...tengoklah tapi tak delah lepas tue nak ngadap tengok sapa tersingkir plak.....

Kalau Raja Lawak plak...aku tak ngadap seriously dari musim pertama sampai 4....cuma bile orang cakap dia nie dia nie best barulah aku tengok...itu pun sekadar nak tengok...betul ke orang cakap dia nie lawak....

Tapi bila masuk musim ke-5...terus-terusan aku tengok sampai final.....waaaaahh...aura RL dah merasuk dalam diri aku....hehe....ape lagi teruslah tengok ML plak kan...tambah plak himpunan finalis dari musim 1-5....

Pecah gelak beb aku nengoknya....sebab aku tak nak menangis plak di akhir rancangan yang dah macam jadi trademark AF....sebab tue aku layan ML...boleh bikin mood jadi sawan....orang sakit gigi pun boleh gelak sakan...

>>>Pape pun ini cume pendapat aku je...sure korang pun ada pendapat sendiri kan....rasa-rasa antara dua rancangan realiti nie mana the higher ranking....sila jawab teka bunyi dia entry nie...ada hadiah menanti... 

ML bikin aku sawan...

Nape tak cukupkan musim sampai 10 erk...
Blogger Templates

18 comments:

xazryx said...

maharaja lawak lagi terbek . :)

saya_arief said...

ML lagi best dari AF.
AF xminat.
huuu.
:D

Faizal n Fashitah said...

Saya ni bukan jenis peminat realiti TV la. Tu la sebab takbleh nak cakap yg mana satu ranking tinggi huhu..
*Minat tengok Discovery channel je eheh..

Usop Wilcha said...

AF apa barang....

Tips penjagaan gigi

Zura Tahir said...

yup xazryx

Zura Tahir said...

xminat jgak af...mcm ntah pahapa ntah...hehe...jgn marah ye peminat AF

Zura Tahir said...

baus tue faizal minat discovery channel...mcm bapak sy jugak..:)

Zura Tahir said...

tp Af tetap ada peminat sendiri...

Myra Jay said...

MJ pun suka layan ML berbanding AF :)

~ain said...

tak pernah tengok pun AF9 tu.. ML dah tengok episod 1 tu je.. Nak vote Nabil, R2, Alex, Man.... Amboi, banyaknya krdit nak kna beli.. hahahha

lady-D said...

dla tgk gitu2 je..tak beriya pun..sekadar ambil tahu je..jgn hrpla nk vote..haha..

tp ML frustla sbb next week ada kat warna je..menci ah astro ni..wuwuuu

Zura Tahir said...

ML boleh gelak2 kan MJ

Zura Tahir said...

waaaaaah..rajin ain vote erk..

velasrizal said...

tapi aida af9 tu cun lah.. eh lari topik ek

Zura Tahir said...

selalu dgr psl AF pun dr mber opis dla...brlah th sikit2...

astro mmg kejam...kekalkan jelah kat atro prima...xjatuh pun ranking ML...benci...

Zura Tahir said...

aida...erm..kena skodeng gambar aida nie nk tgk cun ke x...hihihi...oooo...tgk sbb cun ye...undi tak aida nie rizal..

Redbloodsnow said...

yeah! zie more prefer tgk Maharaja Lawak drpd tgk AF. skrg ni cam a lil bit meluat la tgk AF coz musim yg ke-9 ni sgtttttt lah ambik publicity taw.

dok dlm rumah kaca inside shopping mall? common la...cam eeyyewww je. tu pndngan zie la ea. matik kang kena sembur dgn kipas-susah-mati AF9 kang :D

Zura Tahir said...

a'ahlah zie..mmg mcm nk glemer je lebih...siaplah bilik berkaca...aissshh..dasar betul kejar duit...