Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, August 9, 2012

Tekak Bulan Puasa

Assalamualaikum....

Semalam teringin benau nak makan satay....tekak bulan puasa nie kan...tapi alhamdulillah...tekak nie tak pulak nak makanan yang merapu²...setakat sate je boleh lah gagah nak pegi cari....

Oleh kerana samalam ade hal nak di settlekan kat OU....lepas je selesai hal tersebut aku ngan tunang aku dok lepak² dulu sementara nak budget masa tuk sampai kat Uptown Damansara untuk berbuka...so tak de lah menunggu lama sangat....

Dah lama jugak kaki tak jejak kat OU nie....nak bershopping ongkosnya tak berapa nak ada...hahaha...ye lah kena berjimat cermat lagi² nak raya nie....lepas dah lepak² baru lah kitaorang bergerak ke Sate Kajang Hj Samuri Uptown Damansara....

Kisah aku nak makan sate nie bile dua minggu lepas aku kempunan makan sate...abang aku belanje sate tapi lepas aku balik umah kakak aku...so melepaslah...bila esoknya balik umah mak aku..aku hanya nampak lidi sate je...uwaaaaaaaaa..kempunan sungguh....



(Image from food.malaysianmostwanted.com)
Sate Kajang Hj Samuri nie mmg glemer...pernah jugak dengar cerita dari member² yang dorang pernah dapat daging tak masak...so far alhamdulillah aku belum pernah dapat lagilah daging or ayam tak masak....air ktorang order limau kasturi ais ngan ABC...ABC tue tunang aku punya...mungkin sebab aku minum air limau tue yang masih bertenaga telan sampai 10 cucuk...selalunya 8 cucuk je aku dh kekenyangan...ini selamber je aku makan sampai 10 cucuk....ye lah..limau kan mencuci perut...


(image from food.malaysianmostwanted.com)
Kebiasaannya ktorang hanya makan sate ayam dan daging je walaupun ada macam² jenis sate...10 cucuk ayam, 10 cucuk daging...


(image from food.malaysianmostwanted.com)
Kuah dia mmg marvelous lah...lagi² ada sambal...sambal tue aku je yang makan...tunang aku tak makan pun sebab dia jenis tak makan pedas...nanti perut meragam...aku pun apa lagilah kan...macam garam tumpah je aku tuang sambal kat dalam mangkuk berisi kuah kacang untuk aku....

Kalau asik² pekena sate kajang je nanti bosan plak kan....aku ingat kalau ade rezeki nak try kat Satay Station...dan tempat yang comfortable aku nak terjah kat Ampang Waterfront...sebab dekat ngan umah sedara² aku....

Sebenarnye Satay Station nie kedai kawan aku....tapi tak pernah pun pergi merasa satay kat restoran dia....pernah dulu opis ade function...ktorg order kat dia lah....memang sate dia sedap...member aku nie memang pandai memasak...



(image form sataystation.blogspot.com)

Lagi satu tempat sate yang glemer kat Kuang....nama sate nie Sate Subang...pernah masuk Jalan-Jalan Cari Makan masa Qi yang hoskan...sini pun sedap satenye...tak pernah makan kat kedai dia...selalunya tapau je...pernah sekali kuah abis tapi sebab nak makan beli jelah sate sahaja....


(image form google)

>>>Tekak nie nak makan sate je nie...semalam dah makan...tak kan ari nie nak makan lagi....

~ zura ~

10 comments:

wahida said...

jujur, aku tak suka mkn sate samuri tu...
aku lagi prefer mkn sate yg jual kat tepi2 jln tu...tapi tu lah, tekak masing2 kan...

sate subang tu mmg nak pekena je rasanya, sbb dah dekat jugak ngan rumah, ramai blogger kata best, nnt ingat nak try...

ko pun kuat pedas ek? cayalah!! kita geng!!

Myra Jay said...

Heheee naseb nak satay, senang nak cari, takut nk mkn laksa penang, ha jenuh nak kena mai penang :)

kurus said...

dah lama x makan satay nie sejak pindah dari KL
winduu lak akk nie huhuh

Unknown said...

sedappnyerr teringin nk try la..hehe..
kalo kuantan satay zul yg femes..okey la..;)

Ardini Humaira said...

dni baham satay tade nama je kat sini kih3

Zura Tahir said...

betul kak kekdg sate yg jual tepi jalan tue lagi sedap...tp tekak org lain2 kan...sy nie mmg kuat pedas kak..xbleh lah xpedas..

Zura Tahir said...

tuelah myra..kalau nk laksa penang..bolehlah myra belanje akak..hehehe

Zura Tahir said...

makan kak..nti kempunan..hehe..

Zura Tahir said...

satay nie org ckp tgk pada kuahnye nens...selera lain2...

Zura Tahir said...

erm..jnji makan sate erk dini..hehhee