Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Saturday, January 3, 2015

Hujung Tahun Ke Pulau Pangkor

Assalamualaikum....

Pada 26.12.2014...aku dan famili aku bercuti kat Pulau Pangkor....kiranya plan last minitlah....booking chalet pun last2 minit...nasib baik ada kosong kat Suria Beach Resort Teluk Nipah....

Pergi Jumaat pagi....dapatlah bermalam dua malam kat sana....puas jugaklah sebab Pulau Pangkor nie kecik...bukan macam Pulau Langkawi....ini kali kedua aku menjejakkan kaki ke Pulau Pangkor....

Excitednya sebab dapat bawak anak tersayang pergi mandi laut....nasib baik dia tak melalak sakan...cuma muka tue je agak redha bila orang mandikan dia....luckly dia tak takut....

Dalam bercuti sebenarnya kerisauan melanda diri aku....maklumlah masa tue kan musim banjir....bila tengok air laut rasa seram je...macam manalah keadaan kat kawasan yang banjir lagi tinggi sampai cecah tingkat tiga....

Okeylah...jom tengok gambar...


Marina Island Pangkor adalah jeti baru...lagi dekat dari Lumut....perjalanan cuma 15 minit berbanding 45 minit dari Jeti Lumut....


Try guna baby carier....hahaha...sangat tak selesa....


Muka penat dalam feri....


Suasana dalam feri....



Pangkor Island terkenal dengan uptown...macam2 jenis barangan terutama sekali baju ada dijual....



Trip kedua...bapak aku, adik aku Ain dan Seha, adik ipar aku Din (suami Ain)....



Kak Long Zatul tanam kaki anakku....diam je dia...hehehe....




Jom dinner...dinner kedai tepi jalan je...sempit kedainya....masakan boleh tahan...harga pun boleh tahan mahalnya...kikiki....


Memain je minum guna straw...siap gelak2....


Keychain barang wajib di beli....malam kedua.....


Jari aku cenggitu sebab penuh kerengga kat pokok tue....


Makan time kat Jeti sebelum naik feri....boleh tahan lauknya...


Tengok...sekali dua stik dia makan....bila tak bagi melalak...dah comot....






Inilah ahli keluargaku yang pergi....


Badan dah lesu...mata dah mengantuk...mulalah meragam...alahai anak....



Baru beli baju nie dah terus pakai sebab comot makan coklat....

~ zura ~

No comments: