Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Saturday, April 25, 2009

Cerita di Hari Mulia

Assalamualaikum w.b.t........

Fuhhh...penat...sia-sia je g CIMB Subang Airport...bak kata bahasa indon "percume aje"...hajat dihati nak pergi keluarkan saving...almaklumlah hujung² bulan nie poket memang kering tahap kemarau dah...so keluarkan duit tue nak buat belanjalah....aku minta keluar sekejap kat exec aku sebab ingatkan malaslah nak pergi waktu rehat sebab panas....lagi satu ingatkan adelah parking....

Sampai je sana punyelah penuh parking...xtak boleh nak parking langsung....memang kiciwa....last to last aku just jalan² je....hehehe...nak parking tepi jalan, orang yang tengah buat jalan tue tak bagi sebab dorang nak tar kan jalan tue takut nanti minyak tue terpercik kat kete...aku angkat tangan smbil senyum and terus blah dari tmpat kejadian...

Pastue aku tak terus balik, aku singgah Maybank...just nak tnye procedure nk keluarkan duit....hampeh...nak keluarkan duit sendiri pun kena scan i.c....rase cam mengarut je...tp itu cara yang paling secure lah untuk protect our account....memang macam straight sikit maybank nie...klau CIMB dorang just nak kita sign tapi kena sama sign dengan dalam buku....erm...kena lah study sign yang dulu....sign masa umur 20 thn....sebab sign dah berbeza.....

lepas tue terus lah balik opis....smpai opis aku tak terus² dok kat trmpat aku...aku singgah kat meja receptionist aku dulu....melepaskan lelah dan tensen yg dalam....sambil tngan aku mengipas diri yang tengah panas aku berboraklah ngan mber aku....rupe² nye ASB boleh keluarkan kat pos opis Mahsing....bukan tak tahu boleh keluarkan kat post opis tapi setahu aku post opis situ mininye...dan sepengetahuan aku pos mini nie tak jalan kan hal yang berkaitan dengan duit.... :D

Dh tahu tue rehat aku terus pergi post opis keluarkan duit....masuk² je tak de orang langsung...memang indah sungguh hari aku masa tue....hehehe...mule² cm suspicious gak sebab tak de orang langsung kan...tp tangan aku terus je tekan button nombor...dok sekejap pastue nbor aku terus dipanggil....sekejap je....kalau aku tahu boleh keluarkan kat pos opis Mahsing memang aku tak redah Subang Airport yang terlalu ramai makhluk....ish ish ish...tak pe dah tahu nie memang kesitu je lah arah aku bile nak menyimpan...lagi pun tak payah nak scan² i.c...

Dah selesai urusan aku....dlm kul 0110 aku call ena ajak lunch same....memang ena ade ajak lunch same tapi tak boleh nak janji sebab takut ramai orang pulak kat pos opis....cot cet cot cet....ktorg decide jumpe kat Shan Cafe....ini kali kedua ktorg lunch kat sini....menunye pun same je tapi yang beza cume kali nie korg ambik mee hon....

Layanlah gmbar kat bawah nie...



Mase nie br je kekenyangan...tue yg dok tersandar...



Mmg menyelerakan...Fried Tom Yam-Mee Hon...



Banana Split....



Apple n watermelon juice.....



Soup ape ntah....

Sekian saje cite aku d hari jumaat....wassalam...

No comments: