Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, April 27, 2009

Piala FA - Selangor Juara

Assalamualaikum...

Dah lama aku xngadap bola...last aku ambik th psl bola pun, aku sndiri xingat bila...klau dulu 70% aku th nama player....especially selangor lah...Shukor Adan, Amri Yahya, D Surendran, R Surendran, sape lagi....Hamsani, Rusdi Suparman, Bambang Pamungkas, Ellei Aiboy....boleh d katakan aku kenal lah...tp yg stay ngan selangor...Amri Yahya (my favourite player), D Surendran ade gak nama² bru yg aku xbape kenal cm....khairul, Hardi, Amirulhadi, itu antaranya lah.....

Ntah ape sbb ntah malam tue aku nk ngadap sgt....dr awal smpai ke akhir perlawanan....Piala FA menyaksikan pertarungan antara Selangor ngan Kelantan....mungkin d sbb kan dulu tercetus kontroversi yg melibatkan pemain ngan penyokong bergaduh sesama mereka...ganas² drg nie...mencemarkan imej sukan negara je..itulah tarikan aku tuk tgk kot...masa separuh masa pertama ngan kedua xde sebarang jaringan pun...tp byk gak lah percubaan demi percubaan drg buat...letih gak lah tgk...br nk bersorak....bola cume lalu sebelah luar jaring je...klau x pun dpt tangkap oleh goal keeper...

Sampailah ke extra time barulah ade jaringan dr Kelantan.....Mohd Noor Farhan yg jaringkan...mmg mamat nie pun byk kali buat cubaan...dpt gak dia jaring kan....pastue xlama tue Amri lak jaring kan tuk pasukan Selangor....seri 1-1....dh abis extra time pun keputusan still cm tue gak...tue yg mengheret ke penalti...mase penalti mmg tensen lah...bkn kate player je...penyokong pun same rase....penalti nie nmpak je senang tp nk sempurna kan nye xsemudah d kata....

Akhirnye keputusan penalti 4-1 dgn selangor memenangi Piala FA kali ke 20...ini kemenangan kali ke 5 untuk Selangor...Selangor pnah menang mase thn 1991, 1997, 2001, 2005 dan 2009 (kalau xsalah lah)....pulanglah dgn penuh kekecewaan oleh pasukan Kelantan....i'm sorry bak kata Amir Raja Lawak...hehehehe....

Okeylah, aku kena buat keje lah...ade keje sedang menunggu...wassalam...

No comments: