Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, December 7, 2009

Hari Keluarga & Pesta Rakyat Kg Kubu Gajah Luar 2009

Assalamualaikum....

Hadiah yg aku snap dr entry td tue adalah hadiah tuk Hari Keluarga & Pesta Rakyat Tahun 2009 tuk Kg Kubu Gajah Luar...satu kg sepakat nk buat pesta rakyat.....dan memasing keluar kan budget sendiri tuk anjurkan game nie...YB Bushro pun ada...ADUN Paya Jaras...

Happeninglah pesta rakyat nie...mcm² acara ade...tarik tali, baling bola pingpong dlm bakul, cari harta karun, music chair, tiup belon, gusti tangan, teka biji betik, berlari ikat kaki,pancing botol....ada kategori lelaki dewasa, kanak², veteren, perempuan dewasa, kanak²...

Aku tido umah mak aku...oleh kerana xbwk baju aku balik umah kakak aku kejap...mandi² siap...br ktorg g...sampai sana acara dh mula sbb aku smpai dlm kul 10 lebih....persatuan kendarat Sepakat sumbangkan nasi lemak ngan sunquick mangga...

Abang aku nbor 2 ngan sepupu bapak aku jadi juruacara....klau nk ikutkan kat kg aku tue mmg byk sedara² aku...mmg besarlah sedara belah bapak aku kat sini...org kata dr atas bukit smpai ke hujung kg....hampir 80% penduduk sini sedara ktorg....




Budak Muqri yang xsehat....



Port ktorg melepak tgk acara...kakak sepupu aku dr Ampang pun dtg tgk...




Tetamu yg dtg...



Baju kuning tuelah abg aku...juruacara majlis.....



Inilah ktorg....


Zairah ngan belon....



Acara tarik tali....baju biru cap biru seluar pendek putih tue lah abg aku nbor 3...second round dh x larat...


Pengadil tgh betulkan tali kasi centre....


Nie kumpulan Nasi Campur...ntahpahapantah nama group drg nie...pakistanhe pun ade jgak join...ini bkn 1 malaysia lagi dah....



Cari kesilapan pd gmbar ini....hihihi..


Kumpulan Gagak Hitam berhempas pulas tarik...


Ini group lain plak...group Katak Hijau....vs group Gagak Hitam...ktorg pun dh xth nk sokong mana sbb sumenye sedara...hihihi...



Ini acara berlari ikat kaki...memule tue aku nk masuk sekali smpai sana segan plak...hihiihhi..meradang² adik aku Izah...sbb dia excited nk masuk...game nie byk pernyertaan...baju hitam n pink xbertudung tue Ain n Seha...drg juara tue...berlari xtoleh kiri kanan....


Abang aku ngan Pak Uda....


Free Signature Generator


4 comments:

norhaizan said...

bestnya..satu kampung sepakat buat acara tu..lama dah tak join program2 cam gini..ramainya sedara kak zura kat situ..memasing tak tinggal jauh jauh eh..senang nak kumpul time raya kan..nak melawat semua mudah

A N A K - A N A K K U said...

hahaha ra tue dah kira family day, sbb95% adelah sedarah dan sedaging ko...;p

Zura Tahir said...

bestlah jgak haizan...sbb bile tiba kenduri xyah nk harap org lain sgt...penuh je sedara sedarat...hehehehe...

Zura Tahir said...

tuelah...aku ckp 80% je asal ko menambah smpai 95%..ish ko nie...