Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, December 3, 2009

Meeting Pepagi Hari

Assalamualaikum....

Pagi td ktorg kena panggil ngan boss ktorg...dah agak dah ape bende dia nk bincang kan...sbb dia main panggil je kan...masuk je dia straight to the point...dia suruh ktorg ckpkan ape yg ktorg xpuas hati ngan management...

Yang masuk meeting tue dlm 8 org...sorang² dia tnye...so mcm²lah ketidak puasaan hati yg di luahkan oleh ktorg...but more pd kerja lah...system management yg xbersistematik...itulah yg plg mber aku tekankan...

Bab bonus..gaji..increment...insentive ktorg xdepun sentuh sbb so far ktorg puas hatilah...lagi pun bende nie xleh nk d pertikaikan sbb x wajib...tp alhamdulillah lah sbb company ade ehsan nk bagi sume tue...

Aku malas lah nk komen lelebih sbb aku jenis malas nk ckp² tp kena gak ckplah...hehehe...aku ckp pe tau...aku ckp management xtetap pendirian...hehehe...contoh cm bonuslah...kjap kata ade..kejap kata xde...tensen beb...

Mana x tensen...bile dgr ade bonus atau insentive surelah kite nie berharap n mulelah budget di lancarkan...tup tup dgr plak bonus xde...x ke hancur berderai hati tue...cm memain plak...itu yg buat aku bengang tue...

Aku rase cm kelakar plak bende yg aku ckp kan tue...tp itulah hakikatnye...so sesapa majikan tok sahlah memainkan perasaan staff bawahan...sidih tau...klau rase cm was was nk bg jgn ckp pape dulu...kan kan kan kan...

Hari nie penat sgt rasenye...malas sgt pun ade nk g bace blog krg pun bercinta rase hati ini....okeylah...


Free Signature Generator

8 comments:

Arief Arf said...

hahaha..
sape taknak bonus kan?
lagi2 hujung tahun.
sale beb.
hahaha

X)

Zura Tahir said...

Y.E.S...hehehe....

A N A K - A N A K K U said...

heheh ra atleast diorg pggl gak tny pendapat...ktorg nie x kene pgglpun...kalau kene paggl meetingpun bkn tny per y ktorg x puas hati....tp menambah keje y sedia ade....

Zura Tahir said...

erm...tp aku rase cm merubah pape pun...tp okeylah drg sudi gak tnye pendapat ktorg

Zura Tahir said...

silap...correction...x merubah pape... :D

zh-ena said...

semua org nak bonuskan

Zura Tahir said...

rugi woooo sape tolak bonus...

~ain said...

ada ke orang tak mau bonus? bonus increment tu semua adalah motivation tools kan.. heheh.. ada tempat ain pernah kerja tu kan zura, pihak pengurusan cakap,

"kerja bukan kerana duit, kerja kena ikhlas!"

cisss.. orang yang mengeluarkan kata-kata begitu adalah sungguh tak belajar ilmu pengurusan kan zura kan? benda basic gitu pun nak deny...