Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Friday, October 16, 2009

Semulia-Mulia Manusia

Assalamualaikum....

Erm....cm ne nk mule erk...okeylah...br jap td aku berborak ngan mber aku psl sorang mber aku nie...mber yg ktorg borakkan nie dulu pnah keje Jasa....tp dh berentilah...kdg² unfair aku rase dia d layan sebegitu rupe...

Mmg setiap manusia ade melakukan kesilapan...cumenye besar atau kecik..tue je....pd aku klau dh org tue berkali² mintak maaf kite seharusnye lah maafkan...kite kena gak ingat yg kite pun pnah melakukan kesilapan....

Plg utama kite tempatkan diri kita di tmpat org tersebut....cm ne rasenye....aku xthlah drg nie still dendam lg ngan dia atau x...tp bile ckp psl mber aku nie drg cm persendakan dia...pd aku ape pun perangai dia...itu diri dia...yg penting dia snggup merendahkan diri meminta maaf...

Mmg kite susah untuk lupekan ape yg dh org buat kite tp kite jgak kena ingat kite pun xterlepas buat silap...jgn kite ingat kite prefect.....rase kesian makin menebal plak kat dia bile dia terus²an mintak maaf tanpa ade rase ktorg nie jemu...

Sedangkan Allah Maha Pengampun inikan pulak kita...☺


Free Signature Generator

2 comments:

Unknown said...

ikut rasa binasa kan ra? tp x sume org bleh maaf kan org dengan mudah.. take time.. depends on individu sebenarnye..

Zura Tahir said...

mmglah tp dh byk kali org mintak maaf...lg pun bende dh lepas...