Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Friday, February 10, 2017

Majlis Kahwin Adikku

Assalamualaikum....

Alhamdulillah....lagi seorang adik perempuan aku melangkah ke fasa baru dalam hidupnya....tetiba rasa sayu pulak bila adik beradik ramai yang sudah kahwin....sebab keadaan tak macam dahulu....

Kalau dulu boleh tidur sama2....tidur berlambak....sekarang memasing sudah ada suami...so keutamaan pada suami....siapa rasa macam aku rasa...???.hehe...emosi pulak aku nie....

Persiapan berbulan2....majlisnya dua hari saja....inilah hakikat kalau kita nak meraikan pengantin baru....penat tak payah cakap...belum majlis aku dah merasa penatnya...hahaha...

Pada 04/02/2017 pukul 500 adik aku selamat bernikah dengan tunangnya....dengan sekali lafaz mereka sah bergelar suami isteri....masa nie memang rasa terharu sesangat....

Esoknya 05/02/2017 majlis persandingan....malam sebelum tue ada persalinan dalam lima helai bermacam2 jenis baju....baju sari, baju jawa, gaun, baju moden dan baju jepun....

Tema majlis gold silver....hantaran 7 balas 5....jom tengok gambar di bawah nie...


Sekitar majlis pernikahan....


Penyeri majlis....


Make up by Tini Sham...sepupu sebelah mak aku...pegilah cari i.g dia...tini_sham....


Pelamin bajet...kihkih....guna tisu 








Tujuh hantaran untuk sebelah lelaki....






Lima hantaran untuk sebelah perempuan....



Cincin batal air sembahyang dan mas kahwin....



Tuan blog opkos lah adakan...dengan anak tersayang and the only one..

~ zura ~

No comments: