Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Friday, November 14, 2014

Boleh Apply TAWAS Untuk Si Comelku

Assalamualaikum.....

Lepas je cek online pasal permohonan myKid untuk anakku....terus aku apply TAWAS....peluang macam nie aku suka sibukkan diri untuk sama² apply.....

Apa itu TAWAS....nama panjang dia Tabung Warisan Anak Selangor....sapa anak Selangor yang mak atau bapa yang memang orang selangor boleh apply....

Atau lagi satu syarat....anak Selangor tapi mak bapak luar dari Selangor pun boleh apply asalkan kena ada surat pengesahan permastautin....nasib baik aku memang anak jati Selangor....

Dokumen yang diperlukan pun tak banyak...salinan myKad mak bapak, salinan surat beranak dan myKid anak....lepas register online...print borang then boleh send dengan dokumen tersebut seperti dialamat yang diberi....

Boleh apply selagi anak tak cecah umur tiga tahun...lawati laman web www.tawas.org.my....dalam² tue ada maklumat lengkap....kalau tak faham ada nombor phone disertakan....


dapat RM1,500.00 bila anak dah capai 18 tahun tak silap aku....tapi ada yang cakap boleh terus dapat...tak tahulah mana satu yang sahih....kalau aku better tunggu umur 18 tahun....ibaratkan ini simpanan anak...

~ zura ~

4 comments:

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Wah bagus ni. Boleh pakat apply semua yea.

Legasi Piston Pecah said...

Dekat selangor dah ada ye... bagus jugak, bila anak dah umur 18 tahun dah ada simpanan sebanyak tu. Plus simpanan-simpanan lain yang biasanya kebanyakkan ibu bapa dah sediakan awal-awal untuk anak-anak mereka.

Zura Tahir said...

salah satu keistimewaan anak selangor...heeh

Zura Tahir said...

sbb kekdg susah nk menyimpan...lagi2 kos sara hdup yg tinggi