Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, August 27, 2015

Apa Yang Boleh Apa Yang Tak Boleh

Assalamualaikum...

Wah wah wah...lama nau dah blog nie sepi sunyi....tuan rumah pergi bercuti...hikhik...bukan bercuti oversea pun...mood tue yang bercuti....

Okeylah...sempena entry pertama di bulan merdeka nie...aku tertarik nak share sesuatu dengan korang....tempoh berpantang sangat2 penting....

AKu attach beberapa 'boleh' dan 'tak boleh' sepanjang tempoh berpantang....selain tue korang boleh amalkan tempoh berpantang dengan bershaklee jugak...

Pemakanan sangat penting dalan proses luka2 dalam dan luar nak baik....jangan main bedal je nak makan...esok yang merana badan sendiri...baru padan muka...nak menyesal pun dah tak guna...

Okeylah...tak nak celoteh panjang...mai tengok apa yang 'boleh' dan 'tak boleh' tue...gambar rajah nie aku dapat dari facebook







Tempoh berpantang cuma 44 hari tapi banyak yang 'tak boleh'...bukan senang nak sehat luar dan dalam...dah nama pun PANTANG kan...hikhik

~ zura ~

2 comments:

RahimAim BudakPrihatin said...

Tulah kan, susah jadi manusia ni. PERASAAN untuk LANGGAR PANTANG tu kuat sangat. Tetapi, ramai yang berjaya kerana memikirkan soal kebaikan diri begitu juga buat kebaikan orang lain.

Along follow sini, jemput singgah dan follow along :
http://www.rahimaim.com/2015/08/tutorial-post-entry-blog-ke-pelbagai-group-facebook-secara-serentak.html

Zura Tahir said...

Kalau pantang sure org nk langgar...yg x d bagi tuelah kita nk buat...hihihi...