Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, July 6, 2011

Kesian Dia...Tapi Sapa Sebenarnye Yang Terkena

Assalamualaikum.....

Fida Ibrahim...aku bukan peminat dia...hehe...

Korang mesti tengok rancangan mengenakan orang Bang Bang Boom setiap ari Rabu pukul 10.00 malam....aku suka jugak layan cite nie sebab suka tengok orang di permainkan dalam rancangan nie...

Tapi segmen paling best aku suka tengok bila kita berpakat dengan skuad rancangan nie untuk mengenakan sesapa je yang kita nak....dah banyak orang yang terkena...tak baik kan kenakan orang tapi lagi tak baik gelakkan orang....hahahaha...

Mesti korang dah tahu....minggu nie artis mana yang terkena dalam segmen ape ntah....Fida Bintang Pantene....segmen minggu nie aku tak tahu lah sapa yang sebenar nya terkena...Fida ke, lelaki (Azuan) tue ke atau wartawan tue sendiri.....

Malam nie bersambung lagi segmen tue....tapi bukan isu itu yang aku nak ketengahkan...chewaaaah...ketengahkan....tapi isu bila orang menjadikan perkara yang serius bahan ketawa orang lain....sekali gus menjatuhkan maruah orang lain...

Tak kesahlah segmen tue betul ke atau tak....tapi macam mana kalau korang berada di tempat Fida tue....ingatkan serius lelaki tue masuk meminang...siap bawak rombongan lagi tue...alih² di beritahu yang kita kena bang dalam rancangan tue.....

Sedih kan...sangat sedih...walaupun kita tak ada sebarang perasaan pada orang tue....tapi bile di perlakukan macam tue aku rasa tak banyak, sikit pun hati perempuan akan terusik jugak.....bukan semua bendalah boleh jadi bahan gurauan....berpada²la..

Bagi aku MATI, CERAI, KAWIN, TUNANG bukan perkara yang boleh di bawa main²....sebelum nie pun artis Masha mengejutkan sume orang yang dia dah kawin....last² dia kena condemn teruk ngan peminat....tak tahulah macam mana wartawan buat statement kan....

>>>Berhati²la dengan gurauan agar tidak sampai menjatuhkan maruah orang lain....tengok malam nie kesinambungan cite nie...hehehe...

~ zura ~

40 comments:

atty's said...

betui ckp zura..bab meminang , melamar ni jgn buat main2..mcm jatuhkan maruah org je pun ye jugak

zella y said...

BTUL3...
mlm ni nk tunggu bang2 boom sbb nk tgk ape kesudahan kesah fida ni...

tu la..rsnya mcm berlebih2 plak...

hrtu yg FBI tu tgk x,episod yg mana ntah dh lupa dh... yg segmen terkono den...tu pn teruk gak...

ieda said...

setuju dik ! .. fida nie adalah bekas pelajar Dip Peng Perniaagan UPM di UCSA tympt akak bekerja nie .. akak kenal sgt dia ..

memang x patutkan .. mende2 mcm tuu boleh buat main2 .. memang melampau .. tapi dikkk ini dunia mereka kan .. mereka x heran dah .. kalau mereka ambil kesah dah lama rancangan nie di komplen oleh artis2 kan .. ye dok ?? :)

cx's said...

singgah sini yuk.. about fida ibrahim jugak. =) thanks dear! =)

@e_da said...

setuju.. bukan semua benda boleh jadi gurauan

Joy said...

alahai..x baik tul bergurau cm ni sekali..

velasrizal said...

sape ada no fida ni..i nak la...

NM02 said...

singgah follow sini. jom tukar link...

emieysandra said...

xtgk rncangan tu..la, pasal tunang pun dibuat main k, siyes klu emiey akan trasa~

Zura said...

mmg pun kty..sbb melibatkan maruah

Zura said...

FBI..yg mana zella..sapa yg terkena mase tue..??

Zura said...

ooo.. ye ke kak..yelah..malulah dia ..

Zura said...

thanks cx's...

Zura said...

betul tue e_da..

Zura said...

tuelah joy..

Zura said...

amboi rizal..g google..:)

Zura said...

okey NMO2..

Zura said...

kalau akak pun terasa jugak emiey...

.m y z. said...

benda2 mcm ni tolonglah jangan dijadikan bahan gurauan. berkaitan maruah orang kot. pikir lah benda yang logik sikit.

wahida said...

ish...mmg tak patut betul la...benda2 mcm ni mana boleh dibawak main2...kurang hajar la tu....

Ardini Humaira said...

dni tak sempat tengok semalam tapi amsa iklan ada tengok fida nanges. uuhuu bang bang boom ni kadang memang melampau

Anonymous said...

saman jea dorg 2... bab maruah org x ety nk pk...

Fahmyliana said...

tu r kadang2 menda tu memalukan walaupun sekadar gurauan.huhuuhu

zh-ena said...

ha'ah beb kesian si fida tu kan..buat lawak pun berpada2 la kan

Sharinginfoz said...

bab2 yang sensitif tu tak payah le, main2 juga

Miecyber said...

Tak bestlah citer naya kan orang cam tu...

Blog Baru >> http://savebudget.net

Salwa said...

Gurauan pun kena berhati-hati. Jangan sampai menyakitkan hati orang lain.

[sutera kasih] said...

sy dh tgk sambungan tadi kak..konon, dorg nk kenakan si azuan tu sbb dia suka 'bikin panas' org kt melodi huhu..entahlah sapa yg terkena..kalo betul [[un tipu, mmg hebat lakonan fida tu hehe


*isu gurauan dlm meminang tu agak menyentuh sensitiviti la jgk..kang lps ni ada plak gadis2 yg fobia kalo kena pinang huhu tkt dpermainkan..

kdg2 gurauan semcm tu blh mempengaruhi siapa yg menonton tu nk cari idea kenakan org..kang tragis tu huhu

Zura said...

kekdg drg nie mcm dh xde idea nk bergurau - myz..

Zura said...

nk kena samanla tue kak...

Zura said...

cari dlm u tube ade kot dini..

Zura said...

kalau betul2 mahunye si fida tue saman ko anonymous..

Zura said...

sbb melibatkan maruah org kan amy..ish drg nie mmg saje cari pasal...

Zura said...

mmg kesian na..tp sudahnye padan muke lelaki tue..dia yg terkono...hahaa

Zura said...

sharinginfoz..manusia nie kekdg lemah..dan sentiasa buat kesilapan..

Zura said...

kalau nak memainkan org pun jgnlah yg jenis hal serius kan miecyber..

Zura said...

betul3x tue salwa..

Zura said...

tue lah yan...akak cm dpt agak lelaki tue sbnarnye yg terkena sbb kalau jenis sensitiviti cm nie..media akan alert kot..

amal said...

hmmm.. wani memang taka penah minat dengan cite ni atau cite2 yang mengenakan orang. entahla nape. tak berkenan. macam dorang ni tak pikir perasaan orang lain huhuh..

Zura said...

hehehe..kalau sikit2 xpe wani..nie lelebih...smpai menjatuhkan maruah org lain..