Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Saturday, July 16, 2011

Telur Masak Kicap Pedas

Assalamualaikum.....

Oleh kerana dah terliur sangat ngan telur masak kicap pedas nie....aku pun merajinkan diri membuatnya semalam sebagai menu dinner famili aku...dengan semangat juang untuk bertempur kat dapur aku pun menjalankan misi aku seorang....

Potong bawang besar...bawang putih...cili api...lepas tue goreng telur tapi asiklah kuningnya pecah...tensen je sebab dah tak cantik dah telur tue...tak jadi telur mata dah...dah siap goreng telur 6 bijik...terus panaskan kuali...

Campak² je hirisan bawang ngan cili api tadi...tunggu garing masukkan cili kering yang dah di blend...masukkan garam, gula....tunggu sampai garing....pastue masukkan kicap...lepas tue baru tuang atas telur tadi kat mangkuk lain...tadaaaa...siap...

>>>Dah macam siaran masak² je...



Ini yang aku google kat entry lepas....sumber inspirasiku...



Ini hasil tangan aku sendiri...sangat pedas woooo...menyengat....

~ zura ~

13 comments:

ymn said...

hehehehe .. mcm nak buka posa lah skrg nie ..

zh-ena said...

cedapnya ra..tapi aku suka kalau msk tel0r kicap aku suka buat kuah kicapnya macam nak buat cicah ikan bakar...perghhh memang berpingan-pingan aku mkn la hehehhehee

~AmyLiana8886~ said...

wah best..tp klau tukar telur gn ayam kunyit lagi bst..telur byk kolesterol..takut gemuk...........heheehehehe...

d_LA said...

nsb bek dla dh kenyang kalo x harus ni kongkang2 kat dapur

[sutera kasih] said...

yummy..nmpk mcm yummy lahh..esok nk masak cmtu jgk lah hehe

ieda said...

anak2 sgt2 suke ! :)

wahida said...

menu ni mmg sedap! aku pun suka!!

Sidratul Muntaha said...

tak jeleh ker zura?!!
tpi klu betul tumisnya mesti tak hamis kan?>

amal said...

sedapnyeeeeeeeeeee

|| NaFiRaa || said...

pergghh.. terliur woohh!! nanti nak masak jugak lah!

sarah mohamad said...

wohhhhhooooo sedappp :D

Myra Jay said...

wAHHH SEDAPNYER KAK..
mAKANAN YG SIMPLE TP SEDAP KAN :)


Oh Ya, Happy besday kak, moga panjang umur dan dimurahkan rezeki ye :-)

Malaysia Largest Car Classified said...

looking good!