Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, July 11, 2011

Aku Pun Turut Berjaga

Assalamualaikum.....

Sapa tahan tengok baby kecik cam nie sakit...


Demam jugak Zairah nie...

Muqri pun demam...rindu kat Zana...seminggu dia kat umah nenek dia....

Sabtu korang kuar pegi memana tak...tak kan...macam aku jugak sebab jalan pegi KL di tutup dan banyak nau roadblocknye....kalau tak de sume tue pun belum tentu jugak aku ke KL....cuma hari sabtu tue kejadian dalam sejarah Malaysia berlaku....

Aku yang tengok kat internet pun serun inikan nak pegi menyibuk kat sana...idoklah...baik duduk umah yang aman...lagi pun dua orang anak buah kesayangan aku (anak kakak) demam...panas yang amat badannye...malam tadi pun meragam je....

Nasib baik petang tue aku dah tido kejap so kalau malam kejap² terjaga pun tak pe lagi....aku kesian tengok dorang meragam sebab tak selesa....bila terjaga tue aku sama² lah jaga ngan kakak n mak aku....

Dah tampal cool fever pun macam tak berapa baik sangat...kaki dorang dah sejuk pucat...bibir dah merah je aku nengok....pecahkan sebijik telur sapu kan kat badan dorang....pastue kang nak susu...pastue kang menangis lagi....

Bila jadi cam tue aku terpikirlah....macam manalah orang yang ada anak ramai dan rapat² nie....contoh macam mak aku...ish tak dapat bayangkan...mesti tido tak menentu...sampai opis sure mengantuk tak bermaya...

Ini pun anak abang aku yang nombor 3 tue pun demam jugak...ngan abang² aku sekali demam...adooiii..risaunye aku tengok anak² buah kesayangan nie demam...cepatlah korang sembuh tau...

~ zura ~

12 comments:

iedaurora said...

risaunye kalo budak2 demam..

hope cepat cihat!

Ucu Faridah said...

assalamualaikum zura..
baiknye auntie...skrg ni musim demam...
ucu doakan anak buah zura cepat sembuh...

wahida said...

semoga dorang semua cepat baik...

ambik ais tuamkan budak tu, kalau tuam ngan air biasa tak jln, tuam ngan ais tau!!

[sutera kasih] said...

pilu tgk kalo bdk2 kecil sakit huhu
hope anak2 buah akak cepat sembuh..

|| NaFiRaa || said...

mmg kesian kalo tengok budak2 demam.. mmg x lena tido kalo dorang demam..

maszmadi said...

semoga anak2 sedara zura cepat sembuh yerk...

zh-ena said...

mmg tak lena ra..kat opis bersengkang mata wat keja sbb tidor tak ckp..sebab tu la ibu2 yg bekerja selalu amik EL semata2 nak jaga anak di umah

Zura said...

okey thanks sume..aku yg sekadar mak buah pun risau na..ape lglah krg ibu2..

Myra Jay said...

Sapu telur leh kurangkan demam ke kak??
1st time dengaq nieh..

Hope budak2 tu cepat sembuh ye.. :)

Zura said...

yup myra...terutama sekali telur ayam kampunglah..

Ardini Humaira said...

tu la kan kak.. terpikir gak ni cmanala nanti kalo kita ada anak sniri... :)

Zura said...

hehehe..menjawablah kena jaga jugak dini..