Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Tuesday, October 21, 2014

Rabun Buat Anda Nampak Sombong

Assalamualaikum....

Mata pancaindera yang sangat2 hebat....banyak kita tengok dari umur kecil mata kita dah tak berapa sehat....kalau tengok budak sekolah...kecil2 lagi spek mata dah tebal kemain....

Mari tanamkan azam....menggantikan duit untuk beli spek kepada beli supplement untuk baiki power mata kita....so no spek selepas amalkan carotomax....ramai yang dah mencubanya....

Apakah maksud rabun mata? 

Cahaya melalui kornea (bahagian lutsinar di mata) dan lensa sebelum jatuh ke atas retina (retina ialah lapisan yang melitupi bahagian belakang mata dan mengandungi urat saraf). Mata perlu membiaskan cahaya supaya imej yang jelas dapat difokuskan ke atas retina. Rabun mata bermaksud mata tidak dapat membiaskan cahaya dengan baik dan ini menyebabkan penglihatan menjadi kabur. 


FUNGSI SPEK MATA TOLAK RABUN. 


Spek Mata Tolak Rabun pula adalah sebagai Therapy Eyeglass.Cermin mata ini berfungsi membantu otak kita untuk mencari titik fokus melalui lubang lubang kecil pada cermin mata ini. Dengan ini ia melatih mata kita yang telah 'out focus' untuk kembali ketempat asal di kornea. 


Kaedahnya amatlah mudah. Hanya gunakan 15-20 minit sehari untuk mendapatkan kesan dalam 3-4 minggu. Selepas 4 minggu boleh pergi kedai cermin mata test mata anda secara percuma. 



kenali struktur mata normal



Khasiat 1 hidangan Carotomax

Beta Carotene = 102 biji pisang 
Lycopene = 714 biji aprikot 
Lutein & Zeaxanthin = 285 limau gedang
Alpha Carotene = 89 biji rasberi.

Manfaat carotomax :

1.Mempertingkatkan penglihatan mata

👀 Menghasilkan ungu visual yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan waktu malam. Membantu mengatasi masalah rabun malam, rabun dekat, presbyopic,astigmatism, mata yang kering, kelesuan mata, katarak dan eye bag.

2.Membantu meredakan penyakit kulit seperti kulit kering, jerawat,scabie, ulser kulit dan sebagainya.

3.Melindungi Epithelial

👀 Memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus , perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu dan merawat ulser usus.

4.Anti Oksidan dan melawan kanser

👀 Membantu mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti dan menghalang pembentukan sel kanser. Mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang telah teroksida.

5.Menghalang jangkitan

👀 Merangsang enzim untuk membunuh kuman. Menyekat dan memperbaiki keadaan penyakit respiratori paru-paru seperti batuk, hepatitis, asthma dan selsema.

6.Menggalakkan perkembangan tubuh yang sihat.

👀 Merangsang perkembangan kanak-kanak dan remaja. Menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosan gigi dan gusi yang sihat Membantu penghasilan sperma yang sihat.

Zura, Sg Buloh
0122217442

~ zura ~

4 comments: