Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, May 16, 2011

Macam Aku Pulak Watak Utamanya

Assalamualaikum....

Watammat...sebab tue buku tue aku snap bhgn belakang...
Ambil masa 6 hari untuk khatam baca novel nie sebanyak 428 muka surat...

Alhamdulillah aku dah pun abiskan buku bacaanku...iaitu novel Yang Terindah nukilan Anis Ayuni....wow memang bestlah jalan cite yang di garap oleh penulis nie....aku rase tertarik dengan plot-plot yang agak melompat-lompat....kekadang buat aku konpius...

Apa boleh aku komen untuk novel nie....keseluruhannnya memang buat aku rase terbuai dengan emosi setiap watak dalam cite nie....aku seperti meletakkan diri aku sebagai watak utama iaitu Elly...seorang gadis pinggitan....

Jalan cerita cinta antara Elly dan Zahari tidak lah keterlaluan...tidak jugak terlalu romantis....kalau romantis sangat aku jadi geli geleman...hehehe....ala-ala je hikayat dorang nie...tapi bahasa yang di gunakan boleh buat kite berkhayal kejap....

Aku suka watak Elly yang tidak terlalu cepat mentafsir setiap ayat-ayat Zahari...malah dia sanggup membiarkan ayat-ayat itu tergantung lama untuk dia fahami hanya kerana satu perasaan yang berlainan dengan Zahari...

Zahari pulak punyai watak yang cool...tidak cepat melatah apabila hati di serang cemburu yang membara tat kala orang yang di sayang berkasih dengan insan lain...perasaan itu di sembunyikan dari pengetahuan Elly....best lah dapat lelaki cam nie...

Tapi...ada tapinye...bile aku kurang senang dengan watak yang agak mudah bersentuhan lelaki dan perempuan tanpa ikatan yang sah...mereka berdua terlalu mudah berpegang tangan, berpelukan buat aku berkerut dahi membacanye...

Buku nie tahun 2003...untuk pembaca macam aku yang baru nak baca nie...jalan cite dia klise je...biasalah kesah cinta...perasaan cemburu...cinta 3 segi memang WAJIB di garapkan dalam plot-plot cerita macam nie....

Walau ape pun aku tercuit jugak membacanye...berangan sekejap tau....aku beri masa untuk diri aku masuk di alam cerita...berangan ajelah...tak de maknanye nak jadi realiti...hehe..enjoy baca cite nie...

>>>Novel Semarak adalah novel paling best dan cerita cinta kelakar bagi aku....
Blogger Templates

20 comments:

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

dulu...kina suka jugak baca novel. sama perangai mcm zura suka sgt berangan masa baca novel tue. tapi kina lebih suka novel yg romantik taw.

tapi..sekarang dah tak de masa la zura nak baca novel² nie. nanti adam yg nak baca. ngeeeee....

atty's said...

alor kty suka baca novel..kalo seblah umah ..dah pinjam..nieh..

wahida said...

akak pun sama mcm ko, kalau tgk tv atau baca novel, suka letakkan diri akak ni mcm dlm watak utama tu...sbb tu hubby selalu ckp akak ni emo bila tgk tv...yelah...kalau watak tu sedih, akak pun sedih gak...kalau dia geram akak pun ikut sumpah seranah gak...hahaha!!

tapi dah lama giler tak baca novel sejak dah beranak pinak ni...

ghost writer said...

tentu saja kau mampu menjiwai watak elly sebab ia adalah seorang perempuan sama seperti kau..

cik fza said...

penah baca tp dh lama dh.

Myra Jay said...

Myra pun dah lama tak layan novel :)
Dulu masa study rajin gak layan :)

Joy said...

igtkan apa la "Watammat" tu... ohh rupanye dah tamat ;)...layan novel..pernah baca novel "Andai Itu Takdirnya "--rs mcm 20x nangis..hehehehe

Redbloodsnow said...

hahaha...zie kalau baca novel kan. for sure nyer bekahyal yg zie lah watak heroin tuh...kehkehkeh

heaven woooo :D

d_LA said...

rasa cam pnh baca novel ni dulu tp x ingat dh camne jln cite dia..hehe

Zura said...

hai..adam pun nk tumpang feeling jgak tue kina..

Zura said...

hehe..tuelah kty..kalau x bleh tukar2 novel..

Zura said...

hahaha..ye lah kak wahida...masuk kejap alam cite..

Zura said...

mcm dh lama kenal je GW...hehe..

Zura said...

thanks cik fza...xpe nti baca balik..

Zura said...

ini pun sbb dh xde buat ape myra..kalau x malas jugak nk layan...

Zura said...

andai itu takdirnye..mcm pnah dgr tajuk tp xpenah baca lagi...tebal x buku tue..hehe..

Zura said...

berkhayal aje lah kite zie..hehe..hakikatnye jauh sekali...

Zura said...

erm..biaselah dla..bile dh byk cite kite baca smpaikan kite lupa jalan cite nye..

Ardini Humaira said...

habis exam nanti dni nak khatamkan buku :D

Zura said...

buku pe dini...hehe