Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Friday, December 18, 2015

Fenomena Anak Kecil

Assalamualaikum....


Siapa tak kenal dengan empunya gambar di atas....siapa tak kenal tu....pegilah google sapa dia nie....tapi aku percaya, merata orang dah kenal dengan dia....

Nama Dato' Seri Vida bukan asing di kalangan usahawan melayu yang berjaya...dia pengasas produk kesihatan dan kecantikan....produk Qu Puteh dan Pamoga Que Puteh adalah jenama yang glemer sekarang nie....

Dulu ramai orang tak suka dia...mungkin sebab dia agak overacting...lagi2 dengan tagline " qu puteh qu puteh baru lah putih" seraya dua jari di pipi kanan langsung ke kiri...

Tetapi tagline itulah yang menjadi fenomena sekarang nie...tanya je anak kecil...dorang pun tahu buat...anak aku nampak je Dato' Vida terus panggil aku..."mak...teh teh" dengan jari kat pipi....

Nak berjaya kena berani....berani berubah, berani mencuba, berani terima teguran, berani dikutuk, berani dicaci....semuanya lah kena berani...baru boleh berjaya....

Sejak dia jadi penaja Gegar Vaganza 2015, aku rasa dia punyai ramai peminat sebab gaya dia yang sempoi, selamber, kelakar dan pemurah....seriously dia menang kelakar lagi2 bab berebut mic dengan Jihan...

Aku tak lah benci dengan dia, mungkin sebab aku lebih kepada simpati atas nasib dia yang kehilangan dua anak dalam kebakaran....mungkin sedikit sebanyak aku boleh terima cara dia...tak de hal lah...

Satu yang aku solute dia seorang yang tidak cepat melatah atau ambik hati dengan setiap kutukan peminat....dia mentulikan telinga dari mendengar benda2 yang negatif....inilah kriteria orang berjaya...

Semoga sukses selalu....

~ zura ~

6 comments:

Travelog Sunyi said...

menjadi betul marketing plan die..
tp bgusla..dlm die untung die xlupe org susah...

shameel Iskandar said...

Dato seri vida seorang usahawan Melayu yg berjaya dan hebat. Kita patut berbangga dgn kejayaan anak Melayu sptnya.

Nafira usof said...

saya pon kagum dengan semangat dia.
dia x mudah kecik hati. tu pasal dia boleh berjaya dlm bidang dia kan. jom lah kita amik aura positif dia.
semoga kita pon cekal mcm dia. amin~

Zura Tahir said...

Betul tue...br berkat rezki tue...

Zura Tahir said...

Yup shameel...org mcm nie yg kite kena contohi...

Zura Tahir said...

Org yg berjaya MESTI punyai semangat yg amazing kan...