Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, May 25, 2009

Dugaan + Ujian

Assalamualaikum.....

Rase²nye ada x istilah...lelaki/ppuan malang....:D

Setiap manusia indah kelahiran nye...sbb tue org² tua selalu berpesan...bayi umpama kain putih dan ibu bapa lah yang mencorak kan kain itu tuk jadi seperti apa....setiap kelahiran juga ade rezeki masing².......tp ibu bapa zaman sekarang nie gagagl tuk corakkan anak mereka jd seperti yg d kehendaki....kalau tidak xdelah istilah bohjan...bohsia...mat n minah rempit....gejala zina....sumbang mahram....

Erm...okeylah kt berbalik pd istilah MALANG....aku sndiri xthlah...mungkin kebetulan saje....sudah 3 kejadian melibatkan aku ngan kete....ehek....first even...masa tue aku bawaklah mak n adik² aku g bershopping d Tesco Mutiara Damansara....tgh cari² parking...aku rase panas n aircond keteku tidak berfungsi....aku tgk temperature dh naik 5 bar....dup dap dup dap jantung aku....aku mmg lemah bab² sparepart kete nie.

Sekali enjin keteku berasap....ape lg...mak aku menjeritlah suruh kuar...cepat² aku matikan enjin n terus kuar....aku pun bukak lah bonet enjin tue...perghhh..kering kontang air...erm....dasar ppuan klau bawak kete...xpnahnye check...main taram aje....nasib baik g Tesco Mutiara...sbb adik ipar aku keje kat sini...so aku pun call lah dia mintak tgk²kan kete ku nie....

Sementara dia mempamerkan aksi ala² mekanik dia...ktorg g bershopping kat dalam...elok sgt sbb adik aku yg keje kat sini pun xbalik lg....so ptg tue ktorg balik ngan adik aku....naik kete bapak aku proton saga WBS....byk gak lah rosak nye....valve head, kipas enjin, pastue nk kena service sekali...mmg meraung aku....kuar duit lg.....waaaaaaaaaaaaaa....ini cite aku diptg hari sabtu bersamaan 09.05.2009.

Malam tue plak....adik aku suruh temankan dia g kuarkan duit....oleh kerana keteku masih berada d Tesco....aku pun bergerak menggunakan kete proton saga WBS bapak aku....agak² dh selesai urusan....ktorg pun nak balikla.....start start enjin xmahunye hidup...ahhhh sudah...ape plak lah kes malam nie....mmg dh th pun...kete tue kena isi minyak tp dek kerana sikap suke bertangguh....minyak dlm tangki pun abis.....adik aku dh gelak²....aku pun sama²lah gelak....tepon bapak aku...bapak aku suruh tunggu nti dia smpai...

Oleh kerana dh th punca ktorg pun g lah stesen minyak Esso yg xbape jauh tuk beli minyak dlm RM2.00...nasib baiklah ade botol....org kat situ pandang aje....rase malu mule menyelinap di seluruh muke tp buat selamber je....yg xde minyak kete aku....bkn kete drg...bile isi...alhamdulillah kete dh leh start....ktorg g lah isi balik minyak....tp isi kat Esso BRP...Esso satu lg...sbb nk elak kan malu dr bdk counter tue kan....hehehhe adik akulah jd mangsa...

Ingatkan nk terus balik je...tp bile teringatkan bapak aku nk dtg so ktorg pun parking depan Hari-hari n g bershopping jap....dlm lebih kurang 15 minit....bapak aku smpai...ktorg pun kuar...menyinga je bapak aku tgk ktorg br kuar dr pasaraya....dlm kes² cm nie pun sempat shopping lg.... :D ...maafkan kami ye bapak....:)....smpai umah mak aku dh gelak²kan aku...ialah bile aku bwk kete, jd hal...asal jd hal je aku bawak kete...aku sengih² je...

Dan peristiwa terbaru...masa ari Jumaat...22.05.2009....aku g Econsave ngan adik aku gune kete iswara putih WLP bapak aku...dh abis bershopping nk balik jgak nie...aku start start kete xleh...dh pam pam minyak pun still xleh gak....hemmm ape lagi...adik aku gelak kan lah aku...mahu x nye....kali ketiga jd lagi kes kete rosak....tepon bapak aku...naik pening kepala bapak aku bile dgr kete dia xleh start.....lagi² muke aku....

Masa tue adalah sorang mamat tue tolong...tpp tolong tnya jeee....dia ckp mungkin starter problem....xkesahlah ape sekali pun problem nye...yg ktorg th...kete ktorg nie xleh start....dok lah ktorg menunggu bapak aku smpai....sesampai je bapak aku, ktorg g kuarkan duit bapak aku sbb nk beli batery baru...tp kedai dh tutup menjelang kul 930.....erm...so bapak aku pun trylah start kete...sekali boleh plak tue...ngada²lak kete nie...bapak aku bawak kete iswara putih WLP yg meragam tue aku plak bawak kete WBS bapak aku....

Sampai je kat umah sekali lgi aku d gelakkan oleh familiku....waaaaaaaaaaaaaa....betapa sedihnye aku.....waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...asal kete rosak, aku yg drive...asal aku ade je kete rosak....adekah aku ppuan malanggggggg....... :) ....tidak...sbnarnye tiada istilah ppuan malang dlm islam...itu cume ujian....hehehe...org beriman kan sentiasa d uji....kahkahkahkahkah...so pe pendapat krg....????

Free Signature Generator

Free Signature Generator

4 comments:

Shumierain said...

Mmg dasat ujian ko ni..aku syorkan ko mandi bunga bwh jambatan..hehehe..

aku kalu keta meragam mmg aku gelabah die..mula la nak nangis..

Zura said...

Mandi bunga...???..erm...nti aku pk2kan....hehehe...bagus cadangan ko tue mie...

zh-ena said...

heheheeh aper kerhal ko nie ra..aku rasa kan ko ngan keta kena mandi bunga la..jd asal ko bwk keta jea ok sentiasa :D

Zura said...

Ntahlah na....dh nasib badan