Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, February 8, 2012

Dahi Koyak Kesan Sampai Kebesar

Assalamualaikum.....


INi perihal budak baik yang tengah marah tapi semua orang jadi mangsa keadaan dia....kejadian berlaku dua minggu lepas....masa nie balutan dia dah bukak....masa kejadian aku keje dan dapat mesej adik aku bagi tahu Muqri kepala dia koyak kena meja kaca....

Berderau darah aku...mata aku dah bergenang....hati tak tentu arah nak buat keje....rasa nak balik umah terus je masa tue tapi sebab bukan anak sendiri kan....mak dia pulak ada kursus kat Bangi....abis isi umah aku menangis....

Paling loktang adik aku yang bongsu...ucu Yah dia....menangis² cm bersujud then sebut² nama "Muqri"...ye lah darah meleleh macam air paip.....adik aku yang tengah pantang pun menangis jugak.....depan mata tue....

Mak aku plak masa tue tengah pukul dia sebab dia kacau barang adik aku then tolak sepupu dia Zana....mak aku naik angin lah....agaknya nak lari tue yang terkena meja kaca tue....dah mak aku menangis²...."wan mintak maaf...wan sayang abang..."...begitulah ayatnya...

Dia menangis tak panggil mak dia (kakak aku)...dia panggil wan (mak aku)...nasib baik aku tak de masa tue...kalau tak tak tahulah macam mana....kenalah tiga jahitan....inilah anak lelaki kalau tak de tanda² kenakalan....

~ zura ~

6 comments:

.: iEyLa :. said...

erk..dgr cite pon rse nak pitam..
darah kuar bnyk kot.. :)

Cik Bambam said...

ank buah kita berjahit kat kening... kena 4 jahitan.. dia gymnastik atas kerusi sekali terlangkup kepala kat bwh.. pukul 12 tgh mlm lak tuh.. sabau jek laaa~

nsb baik x apa2 eh..

|| NaFiRaa || said...

huhuhu.. seram plak tengok kesan jahitan.. tapi memang x leh nak nafikan~ budak lelaki memang lasak mainnye kan.. selalu dapat sakit..

ieda said...

adoii kena meja kaca .. huhuuh memang akan bertandalahh tuu sampai besar ..

dhiera said...

ala..kesian ye.

Zie Madini said...

erkksss...sure azab nanggung denyutan sakit masa dulu tu. hehe. kesian dia...besa woo bekas tu