Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, August 10, 2011

Jambatan Jodoh

Assalamualaikum....


Aku suka ngan pepatah nie...memang tersangat bermakna bagi mereka yang masih bujang....ayat muhasabah diri.....

"Jodoh tiada kaitan dengan keturunan. Hanya belum sampai masanya. Ia bagai menanti jambatan untuk ke seberang. Kalau panjang jambatannya jauhlah perjalanan kita, di sepanjang jambatan ia dipenuhi dengan cabaran dan dugaan. Ada org jodohnya cepat sebab jambatannya singkat. Usia 25 tahun rasanya belumlah terlalu lewat dan usia 35 tahun belum apa2 kalau sepanjang usia itu telah digunakan untuk membina kecemerlangan...."

Ini jawapan aku masa chat ngan Imah....

aku : maknanye jambatan aku panjang lagilah nie....:D
aku : xpe..mungkin jambatan tue penghujungnye ade emas kot....mana tahu...:D

~ zura ~

38 comments:

.: iEyLa :. said...

I.Allah..kebahagiaan di hujung penantian.. ;)

b a m b a m ' s said...

feeewiittt~! pembakar semangat kita jugak baca quote kak zura ni.. kasi pinjam ek! :P

^ C.e.n.g.k.i.h ^ said...

xkisah la panjang atau pendek..asal kita dapat smpi ke penghujung..itu satu kemenangan ye tak?? :)

~aSHa~ said...

ada butang like tak?

miZz_nizZ said...

di hujung penantian tu la yg pling indah=)

GnieSyazni said...

hee..suke pepatah tu =) jodoh tu pasti sampai =) mcm jambatan mesti ada penghujungnya =)

saya_arief said...

jambatan kami panjang kot..
:D

Ya ALya said...

insyaallah....semoga ada jodoh nyer......

iMBobo said...

cabarannya adalah tol hehe..duit hantaran hehe

shameel Iskandar said...

Ttg jodoh, cepat or lambat itu ketentuan Tuhan dan kita juga turut merancang .

ttg jodoh :http://www.bicaradariaku.com/2010/01/mencari-habil.html

iedaurora said...

suke qoute nie! ieda nak dekat dah...

Zura said...

insyaallah ieyla..doa2kan..

Zura said...

ambiklah CB..sharing2...

Zura said...

betul tue cengkih..

Zura said...

ada kat bawah tue..tick byk2 tau..hehe

Zura said...

insyaallah mizz_nizz

Zura said...

ye ginie..jambatan bkn mcm nombor yg infiniti..

Zura said...

erm...itu jambatan terpanjang di dunia ke arief...hahhaa

Zura said...

Ya-aminnn

sahromnasrudin said...

yg penting, gunakan masa yang ada untuk meningkatkan amalan kita

Zura said...

yg mencabar tue yg best tue IMBobo..hehe..cian kaum lelaki..

Zura said...

bende tue semuanye seiring shameel..yg penting kite pandai manipulatekannye..

Zura said...

bagslah tue ieda...satu kemenangan...

dhiera said...

semua orang berhak untuk bahagia~ walaupun, jambatan tu panjang tetap kena berusaha mencari jodoh sebab tu ada onak dan duri..

Ardini Humaira said...

jodoh Allah dah tentukan untuk kita... InsyaAllah ada yang menanti, kak :)

sarah mohamad said...

betul tuu zura :D
cepat atau lambat semua tuu suratan Allah. tapi bagi saya 25 tuu muda lagi hehe^^

Zura said...

yup betul tue dhiera..

Zura said...

sisa kahidupan lebih bermakna jika d penuhi dgn amalan...itu yg penting sahrom...

Zura said...

yup dini cumenye akak xsampai lg kat penghujungnye..

Zura said...

mmg muda lg sarah...byk lg bende nk buat n capai...

Myra Jay said...

InsyaAllah kak, akan tiba masanya akak sampai ke penghujung jambatan tersebut dan bertemu jodoh :)

Zura said...

insyaallah myra...

zh-ena said...

pasti ada jodoh utk ko ra..sabar menunggu

Redbloodsnow said...

like this entry soooo much. it is soooo true! :)

Zura said...

insyaallah na...

Zura said...

thanks zie..

blog-tips-kurus said...

jodoh.. rahsia Allah.
nak dekat kritikal dah ni. huhu!

Zura said...

hehe...dasat bunyinye tue BTK..