Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, August 11, 2011

Rindu Bunyi Mercun

Assalamualaikum....


Lagi satu suasana yang aku rindu...mendengar letupan mercun....walaupun ada kalanya sakit hati bila bunyi tue mengganggu privacy orang lain terutama sekali yang ada anak kecik....memang akan aku sumpah seranah je orang² tue.....

Rasa tak best bila tak kedengaran bunyi mercun nie.....setahun sekali je tapi setahun sekali tue lah macam² kes boleh jadi akibat dari mercun buatan sendiri....orang kita kan kreatif.....itu sebablah kerajaan haramkan mercun....

Tapi bunga api tak pe kan....mercun pop pun boleh main lagi kan...aku berani main mercun pop je...hehe...dok kenakan orang jelah...baling kat lantai tempat orang tue berdiri...nak plak kalau orang tue jenis melatah...mesti best kenakan...hahahahaha....

Kalau kat umah mak aku tue dah jarang dengar bunyi mercun...kalau tahun sebelum² tue...pergghh..baru sehari puasa dah macam orang berperang je bunyinya...ingat lagi sampaikan orang surau dok hamun budak² yang main tue....

Dorang nie pun satu hal...orang tengah tarawih dia pegi bakarnya mercun nak kasi pak imam terkejut....semalam aku tengok anak buah aku main bunga api....tetiba rasa cam kesian je sebab bunga api sekarang pun dah kecik n nipis...pulak kan....

>>>Hati² main bunga api...sebab belum tentu bunga api tue selamat...

~ zura ~

20 comments:

Zuewairy said...

sini tiap2 malam bunyi mercun

oya said...

rindu bunyi & main skali tu...

wahida said...

anak2 aku tetiap hari mintak main pop pop..huhu...

NM02 said...

beberahari nak sambut posa

ai dah main dulu

hikhikhik

juanita said...

Aha...rindu juga.
tahun lepas main letup2 yg kuat2 tu kat kg..heheh..

Zura said...

bestnye..rase dh suasana raya...

Zura said...

byk rindunye..

Zura said...

nk join sekali kak..

Zura said...

waaaaaah..advance kak..

Zura said...

wow..marvelous juanita...hehe

Myra Jay said...

Myra suka gak main mercun pop nieh :)

Zura said...

mercun pop nie kureng bahayalah...

zh-ena said...

umairah takut betul dgr bunyi mercu nie..dr dia duk kat luar terus lari mencicit msk ke dlm rumah

Redbloodsnow said...

zie lak bengang dgn budak² main mercun jenis "air-bom" kat tepi umah, belakang umah n depan umah. bukan nk paham bhs org solat. lepas je berbuka..teros pom pang pom pang bunyik :(

Zura said...

hehe..yelah budak2 na..

Zura said...

itu xreti bahasa tue...

[sutera kasih] said...

lamanya tak main mercun pop pop tu hehe mercun bawang :P

Zura said...

a'ah nama lain dia mercun bawang kan..

.izzati liyana. said...

a'ah. sekarang dah makin kurang bunyi mercun. maybe parents semua risau tentang keselamatan anak-anak. tu yang kawal semua tu.

mercun pop2 now ni dah makin power. yang bawang tu tak kuat sangat. yang baru punya bentul cm mercun mancis tapi pendek. bunyi pun agak kuat. adik saya berkotak2 dah main. habis bersepah depan rumah. huu.

Zura said...

itu mesti mercun padi tue erk..bunyi dia mmg kuat..