Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, August 11, 2011

Aku Rindu Suasana Bagi² Kad Raya Nie

Assalamualaikum.....


Korang tahu tak...selain aku rindukan suasana bersahur, berbuka, bermaafan di hari raya, persiapan untuk raya, buat biskut raya, dengar lagu raya, buat ketupat, tengok orang bakar lemang, ada lagi satu budaya yang aku rindu sepanjang Ramadhan nie....

Budaya nie memang dah lama di tinggalkan sejak zaman moden yang serba canggih menguasai pemikiran kita....apa lagi kalau tak pos mengepos kad raya nie....satu amalan yang aku tak nak kita lupakan....biarlah ianya berpanjangan....

Memanglah ini bukan amalan wajib sampai dapat pahala tapi sekurang² nya budaya nie dapat membangkitkan keharmonian suasana raya...dan aku yakin suasana macam nie pasti bermakna dan meriah....

Ingat lagi masa time sekolah....ada je kengkawan bagi kad raya....masa tue mulalah kumpul kad raya sapa paling banyak dapat...seronok tau suasana tue...asal tiba puasa je confirm serbu pasaraya cari kad raya nak bagi kawan²....

Kalau kat sekolah dulu...dorang ada buat jualan kad raya...masa tue memang seronok sangat beli kad raya...berkeping².....siap kira² nak bagi sapa....macam² jenis kad lah yang ade...dulu tak mampu nak beli yang ada lagu....so beli yang kosong je....

Aku rindunya suasana tue korang....ada sesapa nak bagi aku kad raya ke...nanti aku bagi korang kad raya pulak...hahaha...sekarang nie kalau pegi pasaraya...jeling² cam tue je....sedih betul rak kad raya tue orang dah tak nak tengok dia....

>>>Rasa² tahun nie sapa nak bagi aku kad raya....boleh gantung kat umah nanti...hehe...

~ zura ~

16 comments:

sarah mohamad said...

sekarang orang dah tak bg kad raya kan zura :D orang hantar ucapan melalui sms sajaaaa hehe^^

ieda said...

bak mai alamat .. akak hantar kad :)

deqlis said...

sama laa ngan akak..itu yang buat segmen khas...exchange kad raya..sebab nak cari kawan2x yg sama suka kad raya..:) jom laa join..:-) klu nk join inform tau..nanti akak masukkan nama...

NahDaTuLIzaH said...

aku pon da lame tak dapat kad raye...dah tak rase suasana raye da..adehhh

Zura said...

tuelah sarah..xmeriahlah..

Zura said...

serius je akak nie..hehe..

Zura said...

okey kak..nti sy menyusul..

Zura said...

tuelah izah...xrase suasana...

Myra Jay said...

Betul tu, teringat zaman sekolah dulu memang rajin beli kad raya then antaq kad raya..
pehtu tunggu posmen mai antaq kad raya plak ;)

Zura said...

a'ah tunggu posmen...hahaha..lawak je..

zh-ena said...

aku dah tak bg kad raya pun..bgtahu dlm FB jea..skang nie setem pun mahal

Redbloodsnow said...

haaa zie pun rindu gak taw. tp ada gak sesetengah bloggers bg kat zie taun lepas. zie je yg keji mls bg...haha

Zura said...

a'ah..nk pos dlm selangor pun kena 60 sen..

Zura said...

kejam zie nie..hikhikhik..

[sutera kasih] said...

hehe..skrg dh moden..silap2 ada yg lupa rupa bentuk kad raya cmna :P

Zura said...

hehe..melampau tue yann..