Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Tuesday, August 2, 2011

Destinasi Pilihan Aroma Ikan Bakar Jeram

Assalamualaikum.....

Sebagai pembukaan bulan Ramadhan....malam tue yakni hari Sabtu malam Ahad kitaorang sekeluarga pegi makan malam kat Aroma Ikan bakar Jeram....memang ini destinasi pilihan kalau nak makan ikan bakar...

Tak tahulah mana silapnya....mungkin kitaorang yang datang lambat ke...atau memang situ memanjang je ramai orang....atau sebab dah nak puasa....bayangkanlah sampai² je ramai orang masih terdiri² mencari meja....

Kitaorang sampai je orang dah penuh.....terpaksa menunggu orang lain selesai makan....itu pun ada jugak meja yang sudah di booking oleh orang lain....ada yang terus blah bila tengok keadaan macam tue...tapi ktorang tak putus asa....terus menunggu....

Satu jam menunggu untuk dapatkan meja....melilau mencari meja mana yang dah selesai.....walaupun dah dapat meja belum tentu makanan sampai cepat....kena lagi menunggu tue...adooiii penat betul....

Nasib baik tunang adik aku dapatkan meja...ambik ko...dua meja kitaorang conquer sedangkan untuk bilangan kitaorng satu meja dah cukup....7 dewasa 5 kanak²....bila makanan sampai ape lagi bedallah cukup².....akibat kelaparan...meja ktorang je tak beralas....hehe...


Orang beratur panjang nak pilih ikan untuk buat lauk....



Ramainya umat Nabi Muhammad s.a.w....masa nie kitaorang dah kepenatan mencari meja...lepak bawah pokok kelapa rendah....dengan ragam anak buah yang macam²....


Dah pun dapat meja....tarik nafas dulu....masa nie dorang tengah kemaskan meja....



Sementara menunggu.....


Nampak kepala je adik aku sorang nie...


Bila alas meja dorang angkat...nampaklah tulisan nie....hahahaha...puas ktorang gelak tengok word nie....ape lah dorang nie...kalau iya pun nak pahatkan nostalgia...tak yah lah kat meja...ukirlah kat pokok kelapa ke.....


Muqri, Jiyah ngan Izah....


Ayu ngan Zana....

Mak aku yang kecapetan....


Budak yang still menyengih je....

Aku, Ceah ngan kakak aku Ayu...


Aku ngan Ceah...


Raudah....


Adik aku Izah ngan anak dia jiyah yang bulat...


Kakak Jiyah...Zana...


Ketam goreng....abis jugak....aku memang kureng ketam nie sebab leceh nak makan....


Din tunang adik aku Ain ngan Wiyah....bersama pahat masak sambal ngan lala....


Kerabu mangga...oleh kerana kepenatan ini saje gambar yang dapat kitaorang snap....perjalanan 1 jam lebih kurang pukul 7 p.m....menunggu meja 1 jam....menunggu makanan ½ jam...makan 1 jam lebih...balik 1 jam...sampai umah pukul 12 a.m lebih hari Ahad...

>>>Ada lagi makanan tak sempat snap antaranye....ikan terubuk, cencaru, kembong ngan pari bakar....tom yam...ikan siakap 3 rasa...sotong goreng tepung....air tembikai ngan oren...

~ zura ~

25 comments:

atty's said...

salam zura..
kalau makanannya sedap..berbaloi tunggu

[sutera kasih] said...

wahhhh meriahnyaa..seronok kan ramai2 hang out wif family :)

amal said...

zura..... sedapnye.. lebih-lebih lagi ketam. favourite wani tuh huhuh.. nasib baikla zura tak tempek gmbr makanan lain ahaha.. kalo tak nak kena babap zura nih. berapa total harga makan banyak tu? murah tak? teringin gak nak makan seafood nih huhuu

Redbloodsnow said...

adoiii..melior tgk. huhu

Zura said...

nasib sedap kty...mmg berbaloilah...

Zura said...

dh lama x hang out cenggini yan...

Zura said...

harga tuk 10 jenis lauk..air 2 jug ngan nasi 7 pinggan..sume sekali RM260.00...lapa sgt mana nk snap gambar byk2 wani..hehe..

Zura said...

itu sikit je gambarnye zie..

.: iEyLa :. said...

sedap ek kak mkanan kat sni..
ari tu ade jgk tgk org post pasal tmpat ni..teringin la plak..huhu

Amy Syaquena said...

Kalau makananya best lame mane pun sanggup tunggu dan lagi satu janji harganya idok le terlalu mahal...

Myra Jay said...

Fuhhh sanggup menunggu meja smpai 1jam...
Mesti tempat tu sedap giler kan sebab tu ramai orang yg sanggup menunggu :)

velasrizal said...

mmg feberet tmpt ni tp dh lama xgi

AnisLaaa said...

sedap nampak kan zura. dah lm x mkn ikan bakar ni...

GnieSyazni said...

wahh..meriah awk..kat jeram eh...tak jauh sangat...bolehla pegi bila-bila nanti =)

sarah mohamad said...

sedap sedap sedap :D kat sini mmg ramai orang jek, tu yg malas nak g! hehe

Ardini Humaira said...

dni kunun puasa ni nak diet takmo makan banyak masa berbuka tapi dah abah asik belikan tu ni tu ni sobsss mana ahan.. telan segala makanan :D <-- salahkan abah lak miahahaa

Zura said...

mmg sedap eiyla..puas hatilah..

Zura said...

sbb tue tunggu jugak amy..sbb makanan ngan harga dia berbaloi...

Zura said...

dtg dr jauh myra..sangguplah tunggu...

Zura said...

kalau nk makan ikar bakar jgn lupe org di sini ye anis..hehe

Zura said...

dah dekat ke ngan umah gnie..boleh terjah selalu..hehe

Zura said...

sekali sekala bolehlah sarah...

Zura said...

hehe...semangat perlu ada dini...len kali tutup mata masa buka...:D

zh-ena said...

SAMA LA RA..AKU PUN GIE JERAM SABTU MALAM AHAD TU..TGK RAMAI SGT Q KAMI TERUS BLAH MKN JEA KAT PANTAI REMIS

Zura said...

asal lah xjumpe ko kan...