Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Saturday, August 6, 2011

Pertama Ramadhan

Assalamualaikum....

Bait lagu nie aku suka sangat...antara lagu ramadhan yang aku suka...nyanyian kumpulan Fotograf.....

Bila tiba akan kehadirannya

Pertama Ramadhan ini
Bersambutlah mereka seadanya
Dengan penuh keinsafan
Mencari pengertian

Walau jauh dari kemahuanmu
Pertama ramadhan ini
Agar tidak mencampuri sesuatu
Tiap gerak dan lafaz
Hanya izinanMu jua

Dan seringkali kita terlupa
Hakikat puasa sebenarnya
Dan seringkali kita terlena
Maksud tersirat sebalik makna
Pertama Ramadhan ini

Aku tidak berlapar lagi
Kerna mengingatiMu

Pertama Ramdahan ini
Aku tidak kehausan lagi
Kerna merinduiMu

Aku telah tahu segala-galanya
Erti sebenarnya puasa

~ zura ~

16 comments:

krole said...

terus download!!!

cikguden said...

selamat berbuka

velasrizal said...

tapi syg vokalis dia dh meninggal

NahDaTuLIzaH said...

haah..aku pun suka lagu ni...baru try carik kat google tadi..huhuh

qamarguyz said...

salam ziarah..
lagu yang mana ni yer..
google juga la sat..
huhu

Redbloodsnow said...

so far tak pernah plak zie dgr lagu tu..hehe

Ardini Humaira said...

dni suka juga lagu ni :)

[sutera kasih] said...

1st time tahu lagu ni..tq share kak..

Zura said...

wow expert krole...

Zura said...

selamat berbuka cikgu..:)

Zura said...

al fatihah..dh ajal dia...

Zura said...

lagu nie sayu je dgr tmbah plak vokalis dia dh xde...

Zura said...

lagu nie glemer jugak roy...

Zura said...

google zie..insyaallah dapatlah..

Zura said...

bestkan...

Zura said...

nti dgr byk kali tau yan..