Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, February 9, 2011

Mana Tempat Paling Best Luahkan Perasaan

Assalamualaikum....

Kalau dulu²...orang bergaduh terus ambush je mangsanye...terus serang rumah orang tue lepas tue dok maki hamun orang tue depan²...apa nak jadi...jadilah...janji dorang dapat luahkan ape yang terbuku dalam hati....

Tapi sekarang nie aku tengok dah macam trend kebanyakannya artis....menggunakan laman web sosial macam facebook atau twitter untuk meluahkan ketidak puasaan hati mereka....dan yang pasti sume itu untuk tontonan umum....

Terbaru aku baca (sikit je bacanya) pasal Ifa Raziah memaki hamun Safura berkenaan kes lama yang berbangkit semula...ish ish ish...ayat memang pedas tak ingatlah...ntah cili ape dia gunekan aku pun tak tahu....

Sebelum nie pun ramai je artis lain menggunakan medium tersebut untuk meluahkan perasaan...antara yang aku tahu macam kes Pak Nil-Zizan RL, Shaz Jaszlee-Maria Farida, Fasha Sanda-Nora Danish, sapa lagi erk...

Aku kurang sikit nak ambik tahu pasal artis nie...tapi tak de lah sampai tak tahu langsung....nak kata tahu dalam² tak kuasalah aku...just tahu kulit je dah lah....lagi pun dunia artis nie pada aku banyak yang hipokrit...

Apa yang aku nak katakan sebenarnya...medium² nie telah di salah gunakan...dari membawa kebaikan boleh bertukar kepada keburukan....nampak bendanye kecik tapi effect nya besar tue...nak plak melibatkan artis....sure peminat plak bergaduh...

Lagi satu ayat yang di gunakan memang agak tak baguslah untuk tatapan peminat....kekadang peminat menganggap artis tue boleh jadi idola mereka tapi bila ada ayat² power nie rasa cam artis nie lebih kepada keburukan pulak....

Lagi pulak setiap butir bicara kita kekadang melambangkan sapa diri kita.....kalau dah macam tue punye ayat (kes Ifa-Safura) aku dah pikir si Ifa nie have a bad attitude...walaupun aku mmg sedia tahu mulut dia macam mana...

>>>Pikir²kan lah peribadi kita sebagai perempuan...jaga peradaban.... :)
Blogger Templates

16 comments:

TS said...

macam2 hal la diorang ni..
xckup gaduh depan2 nak jugak bgthu sume org..huhu..
jage maruah orang lain xleh ke??xpaham2..

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

tapi rsnye cara paling pantas nk luah kemarahan, via sms ;)

A N A K - A N A K K U said...

heheeheh...pada aku nak luahkan perasaan tulis dlm satu kertas pastu koyak@bakar,lagi puas, sapepun x tau,wlpn ayat power di gunakan hny aku dan DIA jer y tau...org y nak luah mcm kat laman sosial tue, cr diorg....nak maklum balas cepat, lagi cepat lagi bagus

oya said...

itu lah dah artis kene la jaga sumenya..
pikir dl sblm jd artis..hehe

|| NaFiRaa || said...

cam nak aibkan diri sendirik pon ye jugak.. dari org x tahu.. habes 1 dunia tahu..

ardinihumaira said...

dni kalo nak marah tulis dalam buku.. biasanya dni koyak halaman tu pastu lanting lam tom sam passs hehe

Myra Jay said...

Luah perasaan guna maya senang tak yah tarik rambut @ kena penampar.. :P
Tp itulah, bahasa yg digunakan sgtlah tak sesuai kan.. ;)

Zura Tahir said...

org tgh marah cmt uelah ieyla...xdpt berpk ngan waras...

Zura Tahir said...

cara plg pantas dpt feedback kan joy..

Zura Tahir said...

sama cm aku...buang kertas je..

Zura Tahir said...

sbb drg tue role model kan oya..ape drg buat akan di perkatakan...

Zura Tahir said...

a'ah nafira..bukak aib sndiri..macam kes ifa nie xpnah th pun dia gaduh ngan safura...skrg dh th..haha

Zura Tahir said...

biar tong smpah yg baca...

Zura Tahir said...

tp kalau dpt tarik rambut n tampar muke musuh tue sure lg puas hati kan MJ...hehehe..

ieda said...

gitulah lumrah kehidupan dikk .. rambut jer sama itam ati x tentu sama .. huhuh kena banyak bersabar .. berdoa selalu kerana itu jalan terbaik :)

Zura Tahir said...

tuelah kan kak...kite je pk cm tue tp org lain, lain pknye...