Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, February 24, 2011

Short Story Je

Assalamualaikum....

Aku belum pernah buat short story....event by event or date by date...so sesaja nak try buat entry short story without picture...kesah yang aku memang tak boleh lupalah dalam hidup aku...nak tulis panjang² no idea nk kelengtong...hahaha...my blog is true story k...

Kisah 1 :

Masa nie anak buah aku Muqri ikut aku naik bilik aku....ini budak memang suka ikut aku masuk bilik aku sebab nak mengemas....lepak punya lepak...lepas tue aku nak offkan lah kipas syiling aku guna remote...so dengan berhemah aku tekanlah button off...lepas tue aku pun campaklah remote tue ke tilam aku...tak lama lepas tue anak buah aku Muqri pun meniru gaya aku dengan mencampak kan handset aku dengan lambungan ke atas....aku tak dapat nak selamatkan handset aku....terus berderai keluar bateri ngan keychain phone aku....ternganga melopong aku tengok...aku tak perasan betul dia tengah pegang handset aku....yang aku sedih tue bila dia membuat lambungan siap dengan sorakan horreynye...aduhaiiii...tak tergamak aku nak marahkan anak buah aku tue...aku jadi nak gelak plak...lepas tue tahu plak dia hulurkan handset aku yang berderai tue satu² kat aku...dengan penuh lemah lembut....hahahhaha...memang masa tue aku tak jadi nak marah...bertambah² sayang lagi adalah...kahkahkahkah...sekarang nie handset aku dah jadi sedikit bengong...moral of the story...janganlah beraksi ganas di hadapan kanak²....

Kisah 2 :

Semalam aku balik² je aku tengok adik aku Wiyah tengah baring...mak aku plak kat sebelah dia tengah usap²....rupanya dia demam....aku pun tanya lah mak aku...mak aku pun citelah...masa tengah tunggu adik aku Ain ambik dia dari sekolah, dia tengah menangis kat pondok menunggu...sampailah balik rumah dia menangis...bila mak aku tnya dia cakap badan dia sakit²...rupanya badan dia sakit sebab sandang beg sekolah yang lagi besar dari dia...buku banyak plak tue....dia nie pun satu hal...mak aku dah beli beg tarik tue dia dok sibuk nak ikut kawan pakai beg sandang...dah badan terus panas...lepas tue badan sakit²...langusng tak boleh usik..so mak aku pun buat kesimpulan mungkin adik aku tergeliat kot masa nak angkat beg...eeeee...seram plak aku bayang kan...malam tadi masa dia nak pegi kencing mak aku tengok ada lebam sikit kat bahagian tepi kat pinggang...pegi klinik...sampai je kat klinik dia terus muntah kat mak aku....dah satu hal lagi...bila jumpa doktor, doktor cakap tak de pape....sakit sendi je....nasib baik tak de pape...aku dah risau dah....doktor pun bagi lah ubat...ari nie dia m.c...
Blogger Templates

8 comments:

attyfir said...

zura.lepas ni takleh buat aksi ganas lagi depan kanak2 ye..

siannya adik zura..berat sgt kot beg tu.

sahromnasrudin said...

bahaya adik awak tue..takut nnti dpt sakit pinggang..kne bincang dgn cikgu pasal buku berat nie

ieda said...

aduhh dikk pedih jer mata kan tgk hp kena lambung huhuhu
nak2 kalau tgh x der duit nie ..

lor ciannyer adik tuu .. sampai lebam tuu .. taruk minyak gamat dikk ..

ardinihumaira said...

uiskkk sian dia.. huhu

Zura Tahir said...

tersalah langkahlah kty...mmg beg dia berat...

Zura Tahir said...

tuelah...rase nk suruh g check balik je...

Zura Tahir said...

haha...nk buat cm ne kak dh terbuat aksi ganas depan dia..so budak2 ikut jelah...

Zura Tahir said...

insyaallah eloklah tue dini..