Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Friday, March 29, 2013

Budak² Dan Teknologi

Assalamualaikum....

Tengok gambar² kat bawah nie buat aku terpikir sesuatu....apa yang aku pikirkan ialah....budak sekarang dengan budak² dulu iaitu zaman kita kecik² dulu...banyak perbezaan kan...kita tak boleh salahkan sesiapa sebab zaman sentiasa berubah....

Semakin hari semakin bertambah maju negara kita...terutama sekali dari segi teknologi...teknologi memang banyak pengaruhi manusia.....satu contoh aktiviti budak² dulu ngan budak² sekarang...tak payah tengok jauh²....anak² korang pun alami perubahan nie....

Kalau dulu aktiviti kita cukup best....main kat luar rumah...macam² permainan antaranye galah panjang, baling tin, polis entri, kejar², lompat getah, tali skipping....macam² lagi lah...terjun sungai, memancing....aktiviti tue nampak lasak kan...tapi itu yang best....

Berbeza dengan budak sekarang...duduk umah ngadap komputer, iPad, android, samsung tab lah...apa sahaja yang bergelar gadget....main games online...jari sahaja yang bergerak...semuanya di hujung jari....baru umur 3 tahun dah pandai guna komputer....






>>>Entry dah terperap lama...


Jom join says.com & blingd untuk jana pendapatan sambil berFB


~ zura ~

8 comments:

ieda immi said...

hurmm bukan main layie kan
budak2 skrg dik
x dinafikan , anak sedara akak yg baru nak masuk dua tahun dah pandai main2 ngan hp mama dia huhu

wahida said...

ya Allah, lamanya aku tak dpt nak komen kat blog ko ni zura....adoi la...
ni baru dapat komen...gigih aku nok...

Nafira usof said...

memang jauhhh sangat beza~
risau takut kita plak yg ketinggalan~

Myra Jay said...

Samala anak sedara Myra, umur setahun dah pandai.. yg abgnya umo 3 thn lagi cekap guna ;D

Zura Zue said...

ye lah kak..hpon pun dh jd rebutan budak2 skrg...

Zura Zue said...

ye ke kak...ade jgak org komplain cm tue...xthlah ape kena..

Zura Zue said...

kite ketinggalan ke belakang...budak2 nie dh lama kedepan..

Zura Zue said...

nk buat cm ne myra...main game drg lg expert dr kite...