Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, April 17, 2013

Adakalanya Aku Terlupa

Assalamualaikum...


Alhamdulillah...dah seminggu lebih bergelar isteri orang...bukan senang nak biasakan diri bile title bertukar nie...adakalahnye kite ingat kita nie bujang...banyak benda yang kite kena suaikan....terutama sekali dengan keluarga sebelah dia...lagi² plak kalau kita jenis susah nak ngam ngan orang....

Baru² kahwin memang banyak manisnya....harap² kemanisan tue berkekalan ke akhirnya...insyaAllah...pada awal perkahwinan mungkin Allah tak turunkan ujian lagi tapi kita harus bersedia dengan pelbagai kemungkinan...belajar sesuatu dari hubungan suami isteri....

Adakalanya aku terlupa...sama seperti tajuk entry aku nie...memang aku kekadang terlupa yang aku nie dah ada suami....aku terlupa yang hidup aku kena fikirkan suami...kena dahulukan suami...terasa diri ini masih bujang sehinggakan susah untuk berkongsi sebarang masalah....

Beberapa kejadian buat aku tersenyum bile mengingatkannye...pernah sekali masa nak makan aku terlupa yang dia ada untuk aku dahulukan...tengah lapar giler nie aku boleh ambik makanan untuk aku sahaja...nasib baik aku toleh ke kiri...dua depa suami aku duduk di sebelah...aduuuuiiiii...terus ambikkan dia makanan...

Lagi satu kejadian pulak..aku hanya memikirkan baju aku sahaja yang hendak di iron....sampaikan dia ingatkan aku untuk iron baju dia sekali...bertepuk dahi jugak aku bile tersedar....hahaha...Ya Allah aku ada suami lah...aku kena iron baju dia sekali...hikhikhik...

>>>Kesimpulannya aku kena sedarkan diri ini sentiasa yang aku dah berkeluarga....ada suami...keluarga kedua (sebelah husband)...korang pun mesti ada pengalaman macam aku kan...


Jom join says.com & blingd untuk jana pendapatan sambil berFB


~ zura ~

14 comments:

Shahada Fauzi said...

hehe..comel je akak ni..:P

Nafira usof said...

hehehe.. gelak jer baca n3 nih.. baru lagi.. lama2 mesti biasa kan~

Busyra Bt Takiyudin said...

comell..

zarena heeney said...

biasa la awal permulaan...

Mizz Aiza said...

proses penyesuaian.. :D

Myra Jay said...

Hheeee, biasalah baru2 kan..
Moga yg terlupa tu yg akan selalu senantiasa dok teringat ye ;D

Zura Zue said...

comel ke sha..hehe..

Zura Zue said...

tgh nk biase2kan lah ni nafira..

Zura Zue said...

org ke 2 ckp comel..thanks...tang mana comelnye tue..

Zura Zue said...

tuelah na..tersasul2..

Zura Zue said...

harap proses nie cepat berlalu mizz aiza

Zura Zue said...

a'ah myra...tp jd bahan lawak pun iye jugak myra...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Insyallah nanti lama-lama biasa.

ps:saya dah masukkan blog ini dalam bloglist saya
http://pokok2u.blogspot.com/

Zura Zue said...

tuelah..