Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, January 10, 2011

Duit Syiling

Assalamualaikum......

Banyak bende kite boleh jadikan hobi...setiap orang mesti ada hobi....macam aku aku suka melukis..dulu banyak jgak koleksi lukisan aku walaupun tak berapa cantik kan..aku banyak tiru dari lukisan komik² cina...

Dulu kan femes komik² cina macam Alam Perwira, Anak² Wira, Dendam Kesumat, Raja Rimba, Juara Wira dan macam² lagilah tajuk....pantang je ada lukisan yang cantik aku terus ambik kertas lukisan, pensil ngan pemadam..berjam² aku dok melukis watak² tersebut...

Tetiba aku rasa rindu plak nak melukis...tapi rasa cam tangan nie dah kebas kot..hehe...selain tue aku suke kumpul keychain ngan paper bag...tapi hobi sampingan aku suke kumpul duit syiling pastue bila tak de duit pegi tukar kat kedai...

Bila orang tanya duit syiling aku cakap tak ada...memang dalam purse aku tak de duit syiling...bila dapat je duit syiling aku terus letak dalam bekas besi....lagi pun beratlah duit syiling dalam purse...


Aku kira semalam...ada RM31.75....aku nak tukar RM30.00...selebihnya biarkan dulu...

Nielah bekasnye...korang rasa bape ringgit boleh muat dalam bekas nie...jawab cepat...teeeeeet....abis...jawapannya...RM50.00...anak panah tue mata wang china...5 yuen...ada 2 keping...

Bila dah kira terus masukkan dalam plastik sebab nak pegi kedai tukar...
Blogger Templates

24 comments:

♥CIK SHA♥ said...

haha..kite boleh geng la kak..sha pun suke kkumpul syiling jugak..bile sesak takde duit p tukar kat kedai..dapat la duit..hehe..

ardinihumaira said...

dni suit syiling kalo penuh tong terus g tukar dengan macik cafe :D

A N A K - A N A K K U said...

asal x tukar kat bank erk?????

@e_da said...

bagus hasil menabung.. kat umah hubby eida yg rajin menabung.. ida yg tolong pi tukar.. hehehhe

Zura said...

bestkan cm tue...tp nk nunggu byk tue jenuh jgak...

Zura said...

makcik cafe jd sasaran...tp mmg kedai nak sgt duit syiling..

Zura said...

ala mah setakat rm30.00...malaslah...

Zura said...

nasib baik tolong tukar..kalau tolong belanje...naya je..hihihi..

atty's said...

kty dulu suka simpan setem ngn duit syiling gak dr negara2 lain

dulu ada banyak sgt duit syiling tu.
lepas tu lor ni ilang.tak ingat letak mana.huhuhuhuhu

maszmadi said...

hehe same la kita, dalam purse x penah bawak syiling, berat, kalu dapat syiling kat memana, trus bagi hubby @ trus masuk tabung for lil aisha..

chugie said...

aku pun kumpul gak ra.. tp kumpul duit syiling laki aku ekekeke... die letak atas meja, aku sambar!

LyNn HaMzAh said...

lynn pun suka kumpul duit syiling...bila dah banyak dan penuh tabung tukar kan...hehehe...

Zura said...

setem kurang minat tp kekdg kumpul jugak kty...tp xdelah byk negara pun...dlm malaysia je..hehhe

Zura said...

beratlah masz nk bwk syiling dlm purse..senget2 nk jalan...

Zura said...

ko nie pencopet namanye zie...hihihi...abis faminye duit syiling ko rembat...

Zura said...

bagus tue...meh kite kumpul sesama lynn

wahida said...

akak pun ada duit syiling satu sen baaaaaaanyaaaakk...sayang tau wit2 tu..

|| NaFiRaa || said...

bagusnye.. saya kumpul jugak.. tapi bila tabung penuh baru bawak gi bank.. hehehehe..

psst..suka kumpul paper beg jugak..:)

Mknace said...

:) :) :) terbaeekkk!!!!

Zura said...

walaupun satu sen tp kalau dh byk2 mmg sayang...

Zura said...

ooo...yeke..sama lah minat kite..hehe

Zura said...

:)...terbaek mknace..

pak long said...

salam...
kumpul banyak syiling ni bulih kalau time terdesak leh guna...

Zura said...

wsalam...
betul tue pak long..