Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, January 5, 2011

Bila Resdung Ketahap Hidung Tersumbat

Assalamualaikum....

Perubatan cara moden atau tradisional....mana korang pilih....aku tahu sure ramai yang pilih moden sebab mudah dan cepat....tradisional nie leceh sikit....tapi pada aku, aku suke tradisional tapi yang simple jelah..hehehe...

Ingat aku rajin ke nak menyiapkan bahan²nya bagai....eeeeee...tak koselah...tapi kalau macam tradisional nie banyak khasiatnya...macam contoh minum air misai kucing tuk turunkan tekanan darah...air pegaga, air daun mangka bumi dan macam² lagi lah....

Aku bukan jenis suke jumpa doktor...nak kata takut...ermmmmmm...adalah kot...takut jawapan dari doktor tue....lagi plak aku tak nak lah terlalu bergantung pada ubat-ubat hospital nie...perit wooo..sikit² telan ubat...asiklah telan ubat....

Aku punya resdung boleh di kategorikan ke tahap sampai hidung aku tersumbat...dah 3 minggu macam nie...asal cuaca sejuk je sumbat...sampai aku rasa macam Tuhan nak cabut nyawa aku...betul...separuh nafas di buatnya...

So akupun tanya lah makcik aku sebab makcik aku penah kena macam nie...dia pun suggestkan aku beli ubat nie....dia suruh aku try makan dulu...tengok hasilnya macam mana....tapi kena makan berterusan lah...

Aku baru beli ari Ahad baru nie...kiranya aku dh telan 12 biji tapi ari nie belum makan lagi sebab aku tak sarapan lagi..eh dah naik tengahari dah zura oooiii...alhamdulillah hidung aku dalam keadaan baik...untuk hari nie belum lagilah tersumbat....

Kalau pepagi asiklah bersin...hidung gatal²....mana boleh makan makanan laut macam kerang, udang paling alergic, telur ngan ayam boleh tahan lagilah, sotong pun tak boleh sangat...mata aku naik gatal dan² tue jugak....belacan lagilah...aduuuiii...sambal belacan...

>>>So aku tengah mencuba ubat nie...harap² masalah resdung aku berkurangan...aminnnnn....


Orang Kampung pil resdung...memang aku orang kampung pun...hehehe...arahan yang simple...


Besarkanlah gambar tue nak baca descriptionnya....

Ini rupanya ubat tue...sehari 2 kali makan...sekali makan 2 biji...dah lama² nanti kurangkanlah dos dia...sesuka je kan buat peraturan sendiri...harga RM16.90...boleh dapat RM13.90 kat MyDin Saujana Utama...
Blogger Templates

18 comments:

Unknown said...

susah kalau de resdung kan? gatal2 je idung tu.. sensitif plak tu.

Zura Tahir said...

ye lah zie..berthun2 menanggungnye...

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

mkn pun kena berpantang jugak kan...say no no to seafood ;)

A N A K - A N A K K U said...

heheheeh ko nie lawaklah ra,tp ubt tue nmpk mcm coklat lak aku tgk.....;p

Zura Tahir said...

ye seafood...terlupe plak word tue...

Zura Tahir said...

mcm coklat..aku tgk cm tompok2 taik unta je...hahahhaaha...xbaik sungguh...

Shahada Fauzi said...

macam taik kambing la kak..hehe..

ok ke kak?saye pun resdung jugak..ni dah berminggu-minggu selsema..ari tu smpai efek telinga..jadi pekak jap..huhu..skrg rase mcm berongga je dalam hidung ni ha..tak selesa..

AngahSayang2314 said...

susah gak kan?? kalau ada resdung... ermm apa2 pun moga cepat sembuh kak

ardinihumaira said...

adik dni pun ada resdung. tapi dia makan ubat jamu dari Mek Sayyidah tu :)

Zura Tahir said...

aish nk kena babab sha nie...ade dia ckp taik kmbing..hhhe..memule akak tgk pun cm tue jgak...kahakahakah...xbaik tau...

akak pun br je cube sha...harap2 okeylah...

Zura Tahir said...

mmg susah sgt angah..smpai xth nk makan ape dah...

Zura Tahir said...

mek sayyidah...erm...okey ke dini...???

emieysandra said...

baik rawat cpt, bhaya klu mkin truk nnti

Zura Tahir said...

tgh merawatlah nie emiey...dh xtahan sgt dah nie..br ade kesedaran diri...

Redbloodsnow said...

WAHHH KAK ZURA. I NEED THAT PILL GAK. ZUE TIAPPPP TIAPPPP ARI TAW RESDUNG. NYAMPAH.

NK TERJAH CARIK KAT PHARMACY AH DILLAH BLK T.

Zura Tahir said...

trylah zie...manalah th mujarab kan..akak pun br je try nie...

Zura Tahir said...

tq armouris

ainn adora said...

Salam sis :) nak tnye ubat resdung tu boleh bagi kesan kuarkan jerawat x? mksud sy bila awk mkan tu then kuar jerawat dlu..lama2 hilang.. jd cmtu x? sy nk try..tp tkut bg efek jerawat lama...