Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Tuesday, January 4, 2011

Dah Darjah Satu

Assalamualaikum.....



Dah besar adik aku sorang nie...dah darjah satu pun...dia sekolah kat Sekolah Rendah Merbau Sempak...dia dapat kelas 1 Marikh...waahh..nama planet...masa aku dulu Tekun, Sejahtera ngan Mulia...3 kelas je..tapi sekarang dah banyak kelas....

Semalam balik je terus jerit dia sebab nak tanya sekolah dia macam mana semalam...bila aku tanya dia cakap seronok sekolah...alhamdulillah...nasib baiklah dia mahu pegi sekolah....aku harap mood dia tak spoil tuk ke sekolah....

Adik aku Izah cite...dia tarik tangan adik aku suruh beratur sama...tapi bila dah jumpa kawan terus pandai berdikari sendiri...adik aku nie suka berkawan ngan lelaki sebab dia nie lasak macam lelaki...dia tak de nye main masak²...dia main lari², lompat², lawan²...hai..terjerit² ktorg...

Satu pesan aku kat dia dr sekolah tadika sampai sekarang "ko jangan biar orang buli ko dik"...itu ajelah pesan aku berkali²....harap janganlah ada kes buli membuli ke sexual harrasment ke....semoga ko belajar rajin² dik...

>>>Belum berkesempatan tengok dia pakai baju sekolah lagi...
Blogger Templates

32 comments:

wahida said...

selamat masuk sekolah adik!!! blaja rajin2 yer...

|| NaFiRaa || said...

hehehe.. nasib x menangis.. tengok tv malam tadi.. macam2 ragam budak darjah 1..

maszmadi said...

bebudak zaman sekarang ni x takut dah pi sekolah, awal2 dah ada kawan, so x takut dah ler kan..

Joy said...

mesti xcited over the moon dia kan...

A N A K - A N A K K U said...

hahahhaah...patut ko nasihatkan dia mcm nie ra, "jangan bagi org buli ko dik, mcm akak selalu kene buli kat sekolah dulu, terbawa² smp sekarang....asik kene buli jer, ntah bila mase nak buli balik"...hahahahaha

Zura said...

tq kak wahida..

Zura said...

sbb dia dh penah masuk tadika so xdelah nk nangis...

Zura said...

okeylah klau cm tue..kalau yg asik nangis je..mahunye xjd keje..

Zura said...

agaknye lah tue joy..hihi

nina syakina said...

alala... comel dia posing... hihi

Redbloodsnow said...

wahhh dah x kinddy lg dah dia ek. selamat berdarjah satu cyg... :)

Zura said...

sudahlah ko mah...krg mmg suke buli aku...

Zura said...

mulut dia lg comel klau melawan...geram jeee..

Zura said...

hehe..terima kasih kak zie..(wakil)...hihiih..

LyNn HaMzAh said...

wah dah sekolah yer...belajar rajin2...

Zura said...

a'ah...kejap je...terasa cm semalam dia br belajar jalan je...

saya_arief said...

comel je dye posing.
;D

Myra Jay said...

Senyuman yg sgt manis.. leh bg semangat utk kakaknya.. hehee

Zura said...

comel ke...biasa je..hehehe...unsur jeles..kahkahkah..

Zura said...

hehe ye lah tue myra...tp mulut cm bertih...suke ngutuk org adik sorang nie...

oya said...

alo..comel..darjah satu ye..mesti excited..

Zura said...

a'ah oya...br nk hidup...

emieysandra said...

slmt bersekolah!!

Zura said...

selamat kak emiey..(wakil)

.::: Princess MOMOY :::. said...

hihi...seyes kiut !
Saya Blogger TERENGGANU

Sebab Mengapa HARIMAU MALAYA Tidak Boleh Ditukar Kepada HARIMAU MALAYSIA !!

Mr.IX said...

selamat kembali ke skolah buat adik tu yer,...

salam blogwalking sini gak...hehehhe

Zura said...

tq momoy (wakil)

Zura said...

hehe..tq Mr IX

d_LA said...

samat sekolah balik..mmg tingat giler ms skolah dulu2..huhu

atty's said...

beshnya nama kelas ikut planet.

Zura said...

masa sekolah plg bestkan d-La

Zura said...

agaknye sbb cikgu nak murid2nye bercite2 jd astronout kot kty...