Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, January 27, 2011

Dialog Pasal Bonus

Assalamualaikum....

Situasi 1

"zura..bonus dapat tak..?"tanya KN...
"tak.."jawab aku sambil cebikkan bibir...
"kenaikan..??"tanya KN lagi setelah hampa ngan jawapan pasal bonus...
"tak jugak..."sekali lagi aku cebikkan bibir...
Terluahlah muka hampa KN sambil memandang aku...

Situasi 2

"zura cakap tak de CR.."KN bercerita pada sorang lagi kawan aku CR...
"betul ke zura...?"agak sedikit terkejut CR bertanya kat aku....
"tak de kot...sebab dia dah bagi aku listing gaji..."jawab aku dengan penuh confident tapi hampa seribu...
"tapi semalam aku nampak tau dia buat payslip...masa tue aku masuk bilik dia pastue aku dok intai-intai ape dia buat..."jelas CR....
"tapi dia dah bagi aku listing...memang tak de kenaikan..."jawab aku sedikit konpius....
"betul zura...aku nmpak semalam..."tegas CR....
Aku cuma buat muka pelik je...
"ko ingat tak mase 2008...bonus dengan kenaikan drg bagi asing..."tanya CR mengingatkan aku....tapi malangnya aku tak ingat...
"Ntahlah...aku tak ingat..."balas aku yang malas nak memerah otak ingat bende lepas...

Situasi 3

"akak rase bonus adelah zura..."KN still tak pueh hati....
"sy rasa ada...tapi mungkin bulan depan punya gaji..."jawab aku untuk menyedapkan diri sendiri sebenarnya...
"tak...bonus bulan nie dapat..."begitu yakin sekali KN menerangkan kat aku...
"erm..."setelah berpk barulah aku teringat kes 2008 yang bonus dengan kenaikan di bagi asing...
"mungkin kot kak"jawab aku ringkas....

>>>Masih samar-samar lagi bonus dan kenaikan ktorg nie....
Blogger Templates

8 comments:

~ain said...

semoga zura dan KN CR tu dapat increment dan bonus tu... amin..

Rian said...

blognya saya sudah follow ya ^^

ieda said...

lorrr cam frust jer kan .. hermm x per dikk doa banyak2 mana tahu rejeki tahun nie :)

zh-ena said...

insyaAllah ada la tu kot
belanja aku tau klu ada bonus :p

ardinihumaira said...

InsyaAllah dapat tu kak :)

Lovely Bella said...

huhuh tgh tunggu bonus gak nih.. ades bile la nka dpt nih..

Amy Syaquena said...

insyaallah dapat tue..

chugie said...

aku doakan ko dapat kenaikan dan bonus ye ra.. amin..

pssst: doa ibu ngandung selalunye di makbulkan kan?? ko pun doa2 lah judak...:P