Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Saturday, April 30, 2011

Bila Panggil Nama Nie Terasa Muda Pulak

Assalamualaikum....


Umur..??kenapa perlu berahsia...itu tagline iklan Safi Rania Gold....iklan kecantikan untuk menghilangkan penuaan pada wajah....aku sokong tagline tue sebab pada aku tak perlulah kita nak sorokkan umur sebenar kita...

Ada yang malu...ada yang memang nak berahsia tentang umur...okey itu hak memasinglah....tapi pada aku....kita kenalah terima hakikat diri kita sebenar....macam selalu orang cakap....biar umur dah banyak tapi jiwa tetap muda.....

Okey....apa yang aku nampak sekarang nie....ada di kalangan member blogger yang muda memanggil aku 'kakak'.....ada blogger yang muda memanggil nama je....ada blogger yang muda bahasakan diri dia 'kakak' pada aku...

Aku tak kesah apa pun panggilan yang korang panggil untuk aku....bukan satu hal yang besar pun....mungkin ada yang tak tahu umur aku berapa....mana-manapun aku rasa selesa je dengan panggilan tue....tak kesah pun....

Separuh orang lain caranya....macam aku...kalau orang tue berumur dari aku...aku selesa panggil 'kakak' lah then bahasakan diri 'saya'...kalau yang muda...aku selesa panggil dia nama then bahasakan diri 'kakak'.....

Kalau yang sebaya nie aku selesa ber 'kau' 'aku' je...nampaklah macam dah lama kenal kan....teringat masa aku mula-mula kenal Cik Izah....ktorang nie sebaya....baru beberapa kali berinteraksi terus 'kau' 'aku'....nampak cam dah lama je kenal....

Sebenarnya bila orang yang muda memanggil aku dengan panggilan nama nie...aku ada sikit perasaan muda....hehe....macam sebaya je ngan dorang kan padahal umur dah nak masuk 3 series....dah tua dah pun tapi hati totap muda....

>>>Kalau nak kelihatan sentiasa muda...kenalah sentiasa senyum...hati kena bersih...jangan marah-marah....happy go lucky.....
Blogger Templates

20 comments:

iwan_dextrous said...

hihihi..umo brpe nie..ahakz

Joy said...

hehehe..umur ahkak joy ni...dah 32. tp panggil nama je la..kewl skit..;)

Myra Jay said...

Yup betul tu, stuju :)

Zura, myra panggil nama ok ke??? klau myra pgkat kakak dari zura ok la kan, tp for me ok je camne pun :)

velasrizal said...

eh mmg muda lagi apa.. mmg nampak muda (bukan bodek)..

Honda Wave Dash 110cc 2011

d_LA said...

cam dla x kisah sbnrnya nak gtaw umo berapa tp bile bgtaw ada yg terkejut pastu mulalah tnya nape x kawen lagi?bile nk kawen?hurmmm...umo zura bape ekceli ni??hehe

Zura said...

thn nie nk masuk 30 dah iwan..dh tua dah pun..

Zura said...

hehe...ooo..dah 32...xkesah erk panggil nama...sbb rase cm kureng plak panggil nama je kat pangkat kakak nie..

Zura said...

xkesah lah MJ...nmpaklah sebaya..hehe...semua tue xpenting..yg penting kite ikhlas...

Zura said...

wow rizal..anyway terima kasihlah...jiwa muda kena sentiasa ade...

Zura said...

ala dla...masuk tinga kanan kuar tinga kiri je...tp dla nmpak muke budak pe..sungguh...

umur kita nk masuk 30 lah dla..pangkat kakak dr dla..

sarah mohamad said...

betul. macam saya kalau orang tanya umur berapa, terus je jawab 23 tahun. tapi masih muda lagi. hiks

nabila saat said...

senyum..xperlu kata apa2..
senyum..hehe

ieda said...

tulah kena panggil tgk usia kan .. tapi akak nie selalu ingat dah tua sokmo sampai org yg tua dari akak .. akak bahasa kan akak ekkeke :)

Anati Soki said...

anat tahun ni masuk 20. :) anat kena panggil kamu ape? kakak ke/ hehehe

Zura said...

muda lgi sarah..xyah sorok2lah umur kan..

Zura said...

tgh senyumlah nie nabila..hehe

Zura said...

hikhikhik..akak terlebih sudah...xpe kak..sbg menghormati kawan kan...

Zura said...

hehe..kita beza 10 thnlah anat...panggillah kakak pun xpe anat..

amal said...

alamak... wani selama ni dok panggil nama je.. walhalnye perbezaan umo kita agak jauh ehehe...

Zura said...

hehe...xkesah wani..terase muda...kehkehkeh...