Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, April 25, 2011

Macam Mana Nak Susutkan Hutang

Assalamualaikum.....

Dalam kehidupan kita seharian nie....pengurusan duit amatlah penting...nak pulak zaman sekarang nie perlukan duit...masuk toilet pun kena bayar dua puluh sen....makan kat kedai mamak pun kena cukai....parking plak satu jam je cecah RM5.00....

Masa aku baru-baru keje aku tidaklah merasa pengurusan duit nie penting....mungkin masa tue aku tak perlu bayar hutang kereta...so apa yang aku nak beli aku beli tanpa buat budget....tapi tanggung jawab terhadap keluarga tetap jalan....

Sejak ada kereta sendiri dan sume tue atas tanggungan sendiri...barulah aku tahu pentingnya pengurusan duit dalam kehidupan harian aku....nak belanje lebih² pun bersekat....tapi kalau bersekat sangat tak merasalah nak bergaya....

Maka terjadilah hutang piutang yang bertimbun....bila dh berhutang nie....kenalah settlekan....nanti masuk neraka...hehe...tapi sebagai ppuan nafsu kita nie banyakkkan...hutang lama tak settle buat hutang baru....cis mak bedah betul....

Sabtu baru nie member aku bawak bekas brand tupperware...memang murah² beb...mahunye tak tergugat...dari aku yang jenis tak berapa minat terus jadi minat....tapi satu cara aku buat....aku tak join member belek tupperware....baguskan cara aku.....

TAPI

Di hari yang sama jugak sepupu aku telah bawak kain ela ngan tudung....uwaaaaaaaaaaaaaaaaa...aku tak boleh tahan tengok kain² ela ngan tudung tue....aku rembat 2 helai kain ela ngan selai tudung...raya kan nak dekat....so baju tue tuk raya...

>>>Syabas Zura...ko berjaya buat hutang baru...kehkehkehkeh....(gelak padan muka tuk diri sendiri)
Blogger Templates

10 comments:

b a m b a m ' s said...

sy pon selalu gak mcm tuh.. so duduk diam2 kalau xde duit..ehheheh..

amal said...

hahaha.. xpe gaji dah masuk ehehe

Ardini Humaira said...

tu la kan dni pon kena jimat2 jg ni hehehe

Miecyber said...

Belanja yang perlu jer...

2 kembar beradik kongsi tarikh lahir

Myra Jay said...

Itu yg lomah ha kalau ada yg dok mnjual depan mata, Myra pun kalau org jual kain ela depan mata konpom rembat jugak :)

Zura said...

hehe..diam2 Cb...tp kalau ade yg berkanan tue yg xtahan tu...

Zura said...

gaji dh masuk wani tp kena berjimat jugak..hehe

Zura said...

jom kite sepakat jimat dini..

Zura said...

betul tue miecyber..belanje yg perlu tp kekdg sumenye perlu..heheh

Zura said...

hahaha...lemah betul bab kain2 ela nie kan MJ...