Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, April 6, 2011

Pantang Larang Yang Tak Logik

Assalamualaikum....

Hidup tak kan lengkap tanpa pantang larang...betul tak...ape pun yang kite buat mesti ade pantang larang...macam orang lepas beranak pun mesti berpantang...untuk menjaga kesihatan dan kecantikan katanya....

Tapi apa yang aku nak bincangkan bukanlah pantang orang lepas beranak tapi pantang yang secara umum dalam hidup kita....ada pantang yang kita sampai sekarang ikut walaupun rase cam tak logik....

Antara pantang² tersebut :
  • Jangan menyabung...paham tak menyabung...ala kalau korang meniarap pastu dua² kaki naik atas...nanti katanya mak mati..kehkehkeh...tapi yang ini sampai sekarang ktorg masih ikut tapi bukanlah sebab takut akan kesannya...kalau dah ajal...sampai jugak...tapi kerana nampak tak manis....tambah plak anak dara...
  • Jangan potong kuku waktu malam....sebab aku tak tahulah...penah jugak tanya bapak aku nape tak boleh potong kuku waktu malam...bapak aku jawab...takut terketip isi sebab orang² dulu mana ade elektrik...pakai lampu ayan je...gelap tak nampak...tapi yang ini memang bapak aku marah potong kuku waktu malam sebab siang ada waktu asal tak buat...lagi pun potong kuku waktu pagi lebih afdal....
  • Anak dara jangan bertenggek kat depan pintu nanti tak de orang masuk meminang...kahkahkah..ini aku rasa lawak sebab aku yang jarang bertenggek depan pintu sampai lah nie pun tak de orang masuk minang pun...wakakakakaka...alasannye...tak manis anak dara bertenggek depan pintu.....
  • Jangan menyanyi di dapur....nanti dapat laki tua...erm....makcik aku suke je karaoke masa masak kat dapur...dapat pakcik aku yang takdelah tua pun...ini sebab nak elakkan air liur terpercik dalam masakan...itu yang di larang tue...kahkahkahkah...
  • Jangan guna pensil yang kontot bawah jari kelingking nanti mak mati jugak...padahalnya...dah pendek buang jelah..kang susah nak nulis...lagi pun ada chance beli pensil baru...
  • Jangan tak tinggalkan komen bila dah baca entry nie...nanti tak nak kawan... ^_-...gurau je...
Masa kecik² dulu boleh lah percaya...tapi bila dah besar nie banyak je argue nye...dah besar nie otak dah berjalan sikit...lebih molek kalau mengikut lunas² islam...mana yang boleh mana yang tak boleh...
Blogger Templates

8 comments:

.: iEyLa :. said...

huhu..ade lg 1 kak..
klu mkn jgn alih2 tmpat..
padahal nye tkot sepah2..hehe..
slalu kne mrah ngn mak sbb argue klu die duk ckp pntang larang ni..hihi

♥CIK SHA♥ said...

ehehe..macam2 pantang larang dari orang2 tua ni kan kak?

~aSHa~ said...

pantang larang byk tuk anak dara kan..

Redbloodsnow said...

TU LA KAN KAK ZURA. MMG TAK LOGIK PANTANG LARANG TU. BIASA LAH ORG TUA DULU² KAK.. CAKAP SUMA BERKIAS². TUH SALAH SATU KIASAN DORG AGAKNYA KOT..HEHE

Zura said...

A'AHLAH IEYLA..LUPE PLAK AKAK...MKN BERALIH TMPAT NTI BYK LAKI....

Zura said...

YUP SHA...ADE YG BAIK ADE YG XLOGIK...

Zura said...

A'AH...TUK ANAK DARA ASHA...SUSAH JGAK JD ANAK DARA NIE..KEHEKEHEKEH

Zura said...

BETUL TUE ZIE..SBB DORANG TAK NAK ANAK DARA DORANG ARGUE BACK APE YG DORANG CAKAP...TUE YG MEMACAM PANTANGNYE...