Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, April 4, 2011

Kerana Rotan

Assalamualaikum....

Dengar tak berita murid sekolah agama meninggal dunia akibat di rotan oleh warden asrama selama 2 jam semata² di tuduh mencuri duit RM7.00....addduuuuiiiiii....tak kan lah sampai begitu sekali hukuman yang di terima oleh murid tersebut.....

Pertama aku dengar berita tue terus aku detik dalam hati..."hahh rasekan hukuman ko akan terima...."....sebelum tue murid tue cume koma je...ari nie dapat berita murid tue meninggal dunia plak...

Mungkin aku sekadar dengar berita saja sebab kekadang ape yang kita dapat dari media tak seperti yang realitinya....tapi kalau itu alasan murid tersebut di pukul....pada aku memang tak munasabah....

Lainlah kalau beratus² ringgit duit murid tue curi....ini RM7.00...RM7.00 boleh di cari...tengok bila ko hukum murid tue sampai meninggal...ko kena kuarkan duit yang banyak....ye lah mana nak upah peguam kalau kena saman....rasakan...

Selama 2 jam plak tue murid tue di hukum....aduuuii...bayangkanlah...dan yang paling sedih aku dengar bila murid tersebut anak yatim...ya Allah...kenapalah sampai cam tue sekali hati perut orang sekarang....

>>>Kejadian berlaku di Sekolah Agama kat Perlis...semoga roh murid tersebut di letakkan di kalangan orang² beriman...
Blogger Templates

15 comments:

saya_arief said...

kesian..
adoooi.zaman sekarang ine..macam2.

wahida said...

mmg marah bile baca citer ni...bukan mcm tu caranya nak mengajar budak 7 tahun...kurang ajar punya cikgu!!

semoga dijauhkan drp org2 kejam seperti ni dlm family kita...

A N A K - A N A K K U said...

aku mmg marah pasat nie ra, per lah cikgu tuekan, erm...kesian ayah dia, dh ler budak tue anak tunggal ngan arwah isteri...eeeeee bkn kene saman ra tp di jatuhi hukuman mati...erm pilih jalan hitamkan masa depan sendiri....

|| NaFiRaa || said...

apalah nak jadik skrg nih kan.. manusia dh kurang rasa belas kesian..:|

Peja said...

budak ni sepupu salah seorang blogger.. cian plk..

Miecyber said...

Warden itu pembunuh...

Sudah banjir di timpa saman

Zura said...

tuelah pasalnye arief..jauhkanlah..

Zura said...

itu nk membunuh namanye kak..nk ngajar bkn cm tue...

Zura said...

tuelah yg sedihnye..anak yatim plak tue..

Zura said...

nafira-binatang pun sygkan anak..manusia yg ade otak pun xleh nk pk waras..

Zura said...

ooo...ye ke peja..alahai...mesti cikgu tue kena condem abis2an..

Zura said...

warden tue mude je lagi..tp dia dh gelapkan masa depan dia sendiri...

Joy said...

kejam! dah la arwah tu anak yatim, mak dah meninggal if x silap...dijaga oleh keluarga angkat...bygkan anak sekecil ni dah lalui mcm2...pastu di rotan semata2 dituduh mencuri rm7...kejam! # sorry sbb emo lak :(

Zura said...

hehhe...xpe emo kat sini..mmg org skrg tgh emo pasal kes nie..memang kejam cikgu nie...

:: hayati :: said...

memg kesian tp xpe ada hikmahny... arwah anak syurga......

doa2 la kta jgn jd naik hantu mcm cikgu tu....