Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, April 25, 2011

Pengawal Keselamatan Aku

Assalamualaikum.....

Kekadang antibodi badan kita nie lemah...sebab tue kita nie memang tak boleh berpisah dengan makanan tambahan....sebagai contoh macam vitamin C...vitamin C nie boleh meningkatkan antibodi badan kita...

Sebenarnya bawang pun antibodi badan kita jugak tapi larat ke makan bawang bodo² cam tue je...eeeee...tidaklah aku nak makan cam tue² je bawang tue....so sebagai langkah untuk menguatkan antibodi aku nie...aku telan sebijik sehari vitamin C nie....

Ada macam² jenis vitamin C kat pasaran....dari yang jenis cecair kepada pil...kalau tuk budak² ada yang cecair...ada yang pil makan macam gula² je...macam² perisa pun ada kan...macam aku...aku tengah amalkan makan vitamin C yang bawah nie....


Gambar dari google...kat botol tue tulis 50 bijik tapi yang aku makan nie 60 biji.....so tahanlah tuk 2 bulan...aku makan vitamin C nie...aku kurang demam...berbanding cam sebelum nie....tiap² bulan mesti aku demam..dan mesti ambik m.c....tapi untuk tahun nie belum lagi ambik m.c...tadi pun sebenarnya aku dah rasa nak demam tapi aku gagahkan diri...hisaplah sebijik...alhamdulillah sekarang dah okey....kalau dalam iklan Yakult di jadikan sebagai pengawal keselamatan tapi aku vitamin C nie...hehe...harga dia RM30 untuk pek berkembar...rasa dia memang marvelouslah...rasa cam nak makan satu botol tue je....rasa orange..

Ini lagi satu pilihan dari brand yang sama...yang nie berat cuma 250mg je satu kapsul...macam yang atas tue 500mg satu kapsul...mungkin yang nie kena makan 2 bijik satu hari kot...
Blogger Templates

6 comments:

Otromen Taro said...

Bagus amalkan ambil vitmain C nie...

2 kembar beradik kongsi tarikh lahir

Sharinginfoz said...

saya pula sekarang ni batuk2 pula

maszmadi said...

hm, dulu masa sekolah ada la maak sediakan vitamin ni, tapi sekarang dah keje n dok sendiri nie.. huhu, 'M' itu mengatasi segalanya.. tapi alhamdulillah, masz jarang x sihat..

Zura said...

untuk kesihatan jugak...kenlah amalkan..

Zura said...

batuk susah nk hilang so beware..

Zura said...

okeylah cm tue masz...susah nk sakit..