Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Friday, January 18, 2013

Jawapan Untuk Cik Ainn

Assalamualaikum....

Tengah² dok tengok kot² ada komen yang tak publish lagi...sekali dapat komen dari entry lama...entry tahun 2011....berkenaan dengan resdung....okey...memang aku ada buat beberapa entry pasal resdung...almaklumlah aku nie pengidap resdung.....

Ini soalan dari Cik Ainn tentang pil resdung orang kampung....entry nya klik sini --> Bila Resdung Ketahap Hidung Tersumbat...


Kesimpulan yang boleh di buat ialah....bergantung pada individu itu sendiri...tahap mana dia bersungguh² untuk mengubati diri dia sendiri....ada orang sesuai, ada orang tak sesuai...apa² pun kita cuma beriktiar sahaja...kan setiap penyakit ada ubatnya kecuali mati...

Jawapan kepada soalan Cik Ainn...ubat nie tidak mengeluarkan jerawat pun...lagi pun macam resdung aku tidaklah smpai ke tahap keluar jerawat yang teruk² tue...macam separuh orang....resdung aku nie lebih kepada muka gatal² bila salah makan atau persekitaran yang kotor....

Pada hemat aku lah erk...hehe...aku selalu jugak hidung tersumbat...bila keadaan sejuk...jadi pil resdung nie mungkin boleh buat suhu badan aku jadi panas kot...sekali gus masalah hidung tersumbat berkurangan....tapi...ada tapinya...kena banyak minum air suam untuk control suhu badan...

Pada entry lepas aku pernah bagitahu...permulaan je makan dua biji tapi bila dah lama² tue kurangkan lah dos nya....ini ada lagi satu ubat resdung suggestion dari kawan opis aku....harganya cuma RM15.00 sahaja...aku tak surelah ada jual kat kedai atau tak....

Aku nie kan jenis tak suka bergantung pada ubat....so aku tak lah makan dengan sempurna.....kalau makan ubat nie kena berpantang makan yang alah²....itulah yang aku payah nak amalkan ubat nie....sebab tue aku cakap kena tengok pada kesungguhan seseorang itu untuk baik....


Super Resdung...


Cuma makan sebijik pagi sebijik malam....


Jom join says.com & blingd untuk jana pendapatan sambil berFB


~ zura ~

7 comments:

intanfirdaus247 said...

Salam jumaat dear..jalan2 kat sini..good sharing ..:)

Mimi Azirah said...

ada resdung jugak ye

Zura Zue said...

thanks intan..

Zura Zue said...

yup mimi..

Ainn Adora said...

TQ2 :) hehe actually sy ni baru nak mencuba ubat resdung...n sy pun bukan jenis resdung teruk. just gatal2 muka jer..n bila naik pimples ni susah nak hilang. mybe sebab muka saya jenis bermiyak kot..tq for sharing :) nanti nak cuba..sementara cuti sebulan kat rumah ni...hehe

Myra Jay said...

Ada ubat yg bila makan terus resdung ok, tp kena amalkan le..

affandi hussain said...

Assalam.. saya pun gunakan ubat Super Resdong ni.. Alhamdulillah dah berkurangan rasanya. Kalau nak tau inf0 lanjut pasal ubat ni boleh tengok kat sini --> http://anti-sinusitis.blogspot.com