Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Sunday, September 28, 2014

Mangga Di Melaka

Assalamualaikum....

Wah...berjalan sakan minggu nie....hari sabtu baru nie pergi Melaka melawat pakcik aku sakit dan sepupu dapat baby baru....sedara sebelah mak aku....

Pergi dua kereta...aku bawak mak ngan makteh aku, sepupu aku bawak mak usu dan mak dia yang aku panggil mak lang....kiranya...semua adik beradik mak aku yang perempuan ada....

Memula singgah Semabuk...mak usu akulah nak ambik buah mangga...sakan betul buah mangga nie berbuah...mesti korang geram tengok....meleleh air liuq....buat kerabu mangga...pergh sedap....

Dah kaup buah mangga dua beg plastik...baru pergi Taman Melaka Baru tengok pakcik aku....keadaan dia sangat memilukan hati...dari pinggang ke kaki lumpuh tak boleh berjalan.....aku kurang gemar ambik gambar orang dalam keadaan sedih...tak baikkan....

Pakcik aku nie kitaorang panggil dia pak e....makcik aku kitaorang panggil mak e nie kakak angkat mak aku sejak kecik lagi...dah takde istilah kakak angkat dah sebenarnya...

Dah lepak lama sikit baru gerak pergi Batu Berendam...rumah abang mak aku nie dekat benau dengan Lapangan Terbang Batu Berendam...pak long aku nie satu bapak lain mak dengan adik beradik mak aku....jenguklah dah alang2 sampai kan...

Aku tak tahu adik sepupu aku nie dah bersalin....molek sangatlah tue kan...dapat baby boy...tak dapat nak bersnap2 sebab...seganlah kat umah orang....dah macam mamarazzi pulak...hihihi....

Okey...aku nak jamu mata korang dengan buah mangga nie...hikhik....


mak aku tengah jolok mangga....


mak lang aku pulak menjolok....


melayut buah mangga....


pokok mangga lagi....


minum sebentar....



dua plastik...banyakkan....


main tenung2 ngan mak long dia....hikhik...

~ zura ~

4 comments:

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Sedapnya buah mangga. makan dengan kicap letak garam ni memang terangkat :-)

Nafira usof said...

meriahnye buahhhh.. terlio tgk.
sedap tu makan colek!

Zura Tahir said...

sedap tue...buat kerabu pun sedap

Zura Tahir said...

hehehe...ramai suke mangga ye...