Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Friday, September 5, 2014

Juri Master Chef

Assalamualaikum....

Oleh kerana malam semalam lapar tahap gabankan...aku pun ajak mak aku makan kat Lorong 8 Merbau Sempak....kedai tue dah lama bukak tapi tak pernah cuba lagi...

Pukuk 1110 minit camtue kitaorang keluar...aku, mak aku, adik aku Wiyah ngan anak buah aku Warrah...yang lain dah kenyang makan kat mamak....

Sampai je terus duduk dan capai menu...macam2 menu jugaklah ada...harga pun pada aku tak bape sesuai untuk kawasan kampung...

Cot cet cot cet....makanan pun sampai...wahhhh banyaknye...satu pinggan portion dua orang punya makan....aku nie perut kecik je...

Aku order nasi goreng deco sempena nama kedai tue Deco Cafe....mak aku order nasi putih, tomyam, telur dadar, anak buah aku cheesy wedges, adik aku Wiyah cupcake...

Mulalah aku dengan mak aku jadi juri...mulalah comparekan dengan masakan kedai lain...masuk sesudu...komen berjela...hahaha...alhamdulillah...

Bila sampai makanan aku boleh buat kesimpulan yang harganya berbaloi dengan portion makanannya....aku makan memang tak habislah...perut kecik...

Overall...makanannya bolehlah di tolan...harga pun berbaloi...decoration krdai agak serabut dengan hiasan ala2 vantage....service 3/5....tiada senyuman tapi order cepat sampai....

Sesapa yang duduk berhampiran Merbau Sempak bolehlah cuba...


Nasi goreng deco...ada udang, sotong, ayam, telur, timun, tomato....orang resdung di larang makan yaaa....


Inilah dia cheesy wedges...tak tersusun...main hantam je letak...


Tomyam campur...udang dia marbeles...besar...


Telur dadar yang menyelerakan....


Mak aku bersama cucunya...

~ zura ~

No comments: