Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, January 12, 2012

Pasar Malam

Assalamualaikum....

Image from google...

Semalam pegi pasar malam....rasa dah lama benau tak pegi pasar malam...tapi sebenarnye dah pegi pun sebelum nie....kalau dulu pantang ada pasar malam mesti nak pegi...macam tempat wajib je...siap hafal lah hari pasar malam...

Tapi sejak dah tua nie...malas betul nak terjah pasar malam kalau tak betul²....sebab orang cakap harga kat pasar malam lagi mahal berbanding pasaraya...mungkin certain² item kot....tapi kalau nak cari c.d memang kat pasar malam....

Bila pegi pasar malam nie kena tahanlah sikit....antaranya...
  • Bau ikan, ayam, daging....kalau sesapa tak tahan bau² tue harap jauhlah dari area tue....nasib baik aku orait lagilah ngan bau² tue...yelah dah kita orang ppuan...orang ppuan nie kena memasak...kena siang ikan, ayam, daging...so kenalah lalikan lubang hidung tue ngan bau² tersebut....
  • Bila berjalan di kala sesak yang amat....aku paling pantang kalau berjalan ikut belakang orang bercinta....sebabnya...lembab gemalailah jalannya...sungguh merimaskan aku...dah tue tak ambik tahu langsung orang kat belakang yang nak cepat....
  • Bila nak berhenti.....suka sangatlah berenti tengah² jalan...mengganggu jalan orang lain....kepantangan aku tue...kalau iya nak berenti pun carilah port tepi....ini main nak parking je diri tue kat tengah² jalan...ibarat kete brek mengejut...
  • Kepantangan aku kalau lalu kat sebelah promoter...kat pasar malam pun ada promoter nak promote barang...pastu dorang bagi pamplate....aku sungguhlah tak suka...bila nampak je promoter terus aku jauhkan diri...jangan ganggu jalan aku....
~ zura ~

8 comments:

.: iEyLa :. said...

haha..same la kite kak..
hangin jln belakang org bercinta ni..
dah thu nak memadu kasih g la taman ke..hihi..

@e_da said...

bau asap sate mmg lekat la kalau pegi situ.. betul kata zura pantang tul org berhenti tgh jln tetiba pastu leh nyembang2 ngan muka selamberr.. hhuu sabau je la

Ardini Humaira said...

dni paling pantang kalo jenjalan kat pasar malam orang laki yang suka meludah.. eeeee kena kaki kita siap la kita sepak! :'(

dwaty said...

samala... saya paling tak suka jumpa promoter.. selalu saya akan ckp... dah beli... wlpun sbnrnya tak beli pun...

Nens Collection said...

saya sejak ujan2 ni pon dah jarang pergi pasar malam...kalo pergi mest abes byk..beli buah2 yg suka tuuu..hehe

|| NaFiRaa || said...

hehehe.. x suka jugak jalan belakang org bercinta.. aduhai.. kita kalo boleh nak jalan selaju boleh.. dia boleh beramah mesra plak.. haih~ geram!

amal said...

dah laaaaaaama tak pegi pasar malam ehe

Nida said...

rindunya nak pergi pasar malam.. sini pukul 6 petang semuanya dah sunyi...