Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Tuesday, February 2, 2010

Awas Wanita

Assalamualaikum.....

Dulu dh dpt warning psl bende alah nie...tp hanya dapat tahu untuk satu test je...tp bile baca email nie mcm nk buat entry sbb manalah tahu ade orang yg masih tak tahu atau terlupa mcm aku...sbb tue aku tak suka masuk fitting room...baik try kat umah...kalau tak size aku derma kat adik² aku....nasib baik adik aku ramai...hehehe...

Cermin 2 arah

BAGAIMANA MENGENAL PASTI CERMIN DUA ARAH ?

Ketika kita masuk ke toilet awam, bilik mandi, bilik hotel, ruang ganti pakaian, dan lain-lain, seberapa besar anda yakin bahawa cermin yang tergantung di dinding dan kelihatannya seperti cermin biasa itu memang benar-benar cermin biasa, atau sebenarnya itu adalah cermin dua arah (orang di belakang cermin boleh melihat anda, sementara anda tidak dapat melihat mereka).
Banyak tempat di mana orang memasang cermin 2 arah di dalam ruang ganti pakaian wanita, namun tidak menutup kemungkinan juga di ruang ganti lelaki. Adalah sangat sulit untuk secara jelas mengindentifikasi permukaannya hanya dengan melihatnya saja. Saatnyalah kita untuk berhati-hati. Jadi, bagaimana kita dapat menentukan dengan pasti apakah cermin tersebut adalah cermin biasa atau cermin 2 arah?

Kalau di bilik polis, iaitu di ruang soal siasat, sudah dapat dipastikan cerminnya 2 arah tapi untuk di Public Area do this thing:

LAKUKANLAH TEST SEDERHANA

1. TEST DENGAN KUKU JARI
Letakkan ujung kuku anda di atas permukaan cermin. Jika ada jarak (gap)antara kuku anda dan bayangan kuku anda di cermin,dapat dikatakan bahawa cermin itu adalah cermin biasa (selamat). Tetapi, jika kuku anda terus menyentuh bayangan kuku anda di cermin, hati-hatilah, kerana benda itu adalah cermin 2 arah. Kerana itu ingatlah selalu, setiap kali anda melihat cermin di tempat-tempat umum seperti disebutkan di atas, lakukanlah "TEST KUKU JARI". Tidak perlu membayar.

2. TEST DENGAN NAFAS.
Hembus nafas hampir dengan cermin, jika ada kesan nafas/haba di cermin , maka selamat, jika tidak besar kemungkinan ianya cermin 2 arah.

3. BUNYI.
Cuba ketuk cermin tersebut dengan jari slow2, kuat kang pecah plak , jika ianya tidak berbunyi atau bunyi perlahan, Maknanya ia melekap didinding, jika berbunyi kuat pastinya ada ruang kosong/berongga dibelakang cermin tersebut. Mudah dilakukan, dan ini mungkin bisa menyelamatkan anda dari "PERKOSAAN VISUAL" !

PARA WANITA : beritahu teman-teman, saudara perempuan anda yang lain.
PARA LELAKI : beri tahu isteri, anak perempuan, teman wanita atau nenek anda. Lelaki nie selera dorang lain mcm sikit.





Free Signature Generator

12 comments:

Aini said...

menakotkan ni..huhu

Zura Tahir said...

yup...sungguh merbahaya...so bewarelah...

LEMONADE said...

uish, x pernah dgr lagi psl ni.
ngeri2.

pak long said...

salam...
mekasih banyak atas info tu....
nak kena habaq dekat anak n mem kat umah..

Zura Tahir said...

dh th pas nie kena berhati2...klau boleh th size awal2...elakkan lah masuk fitting room...

Zura Tahir said...

w'salam...
klau boleh habaq kat satu kg pak long...biar org berhati2...

..nOj.. said...

alamak takutnye. eh takut la. gile betul. selama ni x terpikir pun. huwaaaa jangan la. malu gile la kalau jadik kt diri sendiri. nk plak kang masuk dlm youtube ke. ahhh gile gile

onniey84 said...

seriaunyaaaaa

Zura Tahir said...

hahaha...tinggi tul imaginasi noj...mintak di jauhkan

Zura Tahir said...

just beware jelah onniey...

Legasi Piston Pecah said...

owh..ini lah yek taktik mereka..kalau ada cctv cmne lak?

Zura Tahir said...

mcm2 taktik...cctv...?erm..payah tue..