Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Tuesday, February 9, 2010

Bila Badan Kurus

Assalamualaikum...

Betapa bersyukurnya aku jadi orang kurus dalam erti kata lain berat yang hanya cecah bawah 50kg...dgn ketinggian yg agak balancelah kot...rata² aku dgr member aku sumenye tgh berusaha untuk turunkan berat badan...

Aku alhamdulillah belum lagi menghadapi masalah cm nie...so tak payahlah nak kuarkan duit untuk perbelanjaan kecantikan...dengar member aku berhabis duit sampai beratus² untuk tampil kurus...tetapi hasilnye tetap sama...

Dari beli jenis minuman beli plak jenis pemakaian mcm korset...memang semangat untuk dorang turunkan berat badan...bila drg berckp psl nk turunkan berat badan nie aku hanya melopong dgr sbb aku tak masuk dlm senarai....

Tapi kena ingat...tak sume orang kurus tak de masalah....aku bukanlah kategori kurus yg sedap² bahasa....tapi aku kurus yg mber aku panggil "kudut"...terutama sekali masalah untuk memilih baju untuk di pakai...

Terlalu kurus pun susah jgak nk cari baju sebenarnye...tak sume jenis baju suai untuk di gayakan...klau terlalu kurus pakai kebaya atau baju yang ikut shape mmg tak suai sgt...nmpak lagi "kudut"...

Kekdg nak je gajikan fashion consultant je...byk gaji ko...hehehe....



Free Signature Generator

14 comments:

chugie said...

alhamdulillah gak.. aku kurus cam ko, cuma perut je dh cam buncit skit:D

NahDaTuLIzaH said...

Aku gemok! huhuhu...

Tapi takde la sampai nak abiskan duit semata-mata nak kuruskan badan..alhamdulillah masih takde masalh kesihatan yang major sebab kecumelan aku nih...huhu

mommy twin said...

ini cam ngate aku neh... nak kene budak kudut neh..kusut ko nnti..

~ain said...

heheh.. nasib badan kan.. sepupu ain dia kurus sangat, sampai nak pakai kebaya siap nak minta tet** i sikit.. Selekeh tak? hehehhe

Zura said...

erm...perut ko buncit ke zie...sbb ko operate mmglah buncit...

Zura said...

jgn kata gemuk...itu doa tue...

tp org berisi nie mostlynye comel gitu...dah jgn sidey2

:)

Zura said...

aku bkn ngata kolah ida ooii..

smlm aku dgr mber aku bercite psl nk turunkan berat badan smpai beratus2 abis...

aku xteringat langsung psl ko...

ingat org kudut xde masalah ke...

Zura said...

betul ain...kekdg bile nk pkai kebaya smpai nk mintak lemak org lain..

ade jgak mber yg pemurah nk bagi lemak drg tp cm ne nk ambik...xkan nk bedah...hahahahha

norhaizan said...

bagus la kak..tak kira la apa bentuk bdn kita pun, asalkan sehat dah ler kan..tp kan, saya pun kurus, nak gak naikkan berat badan ni sket

Zura said...

yup...yg penting sihat...

bkn nk turunkan berat je susah...nak naikkan berat pun susah jgak tau...

akak nie dh makan byk2 pun still jgak xnaik2..cm ne erk...???

Legasi Piston Pecah said...

lau kurus leh cover lagi kasi tak nampak...lau gemuk lagi susah,pilihan tak banyak taw...

Zura said...

alhamdulillah...tp kan klau kurus org ckp mcm tengkorak berjalan je...

zh-ena said...

1st time dgr "kudut"

Zura said...

haaahhh..ko biar betul na..br 1st time dgr...