Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, October 3, 2012

10 Tahun Tidak Berjumpa

Assalamualaikum

Sabtu lepas saat yang paling bahagia dalam hidup aku....setelah 10 tahun tak berjumpa dengan insan yang pernah hadir dalam hidup kami sekeluarga....akhirnya Tuhan pertemukan kami semula...alhamdulillah...engkau telah bukakan pintu hati mereka² itu....

Mohd Danish Zikry....insan yang berumur 12 tahun....tahun nie duduki UPSR...nak tahu sapa dia....dia adalah anak buah aku yang pertama sekali di antara yang penah aku kenalkan pada korang...anak abang aku yang sulong...

Masa kelahiran dia famili aku paling exited sebab pertama kali dapat anak buah dan cucu....tapi Tuhan telah merencanakan segala²nya dengan begitu hebat sekali...jodoh abang aku dengan bekas kakak ipar aku tak panjang...mereka dapat bersama selama 2 tahun saje...dan masa tue Danish baru berjalan...

Hati sapa tak pilu bila mengenangkan baby yang terpaksa melalui saat perpisahan ibu dan bapa...tapi semua tue ketentuan Allah....dia di besarkan dengan baik oleh keluarga sebelah sana (bekas kakak ipar)...bayangkan 10 tahun ktorang tak pernah berjumpa dengan dia...

Ape sebab yang terjadi sampai ktorang tak pernah berjumpa dengan dia....biarlah semua itu jadi rahsia aku...yang penting sekarang nie keluarga sebelah sana terbuka hati untuk membenarkan dia berjumpa ktorang....walaupun macam tue...hubungan kitorang masih baik...


Basikal senaman nie jadi kegemaran budak² yang datang umah bapak aku nie..


Yang baju hitam tue lah anak buah aku....tengoklah mak sedara dia (adik aku Wiyah)...anak buah dah besar...  


Ini anak abang aku yang sulong jugak...Mohd Ilyas Zikry...nama Zikry di belakang masih di kekalkan... 


Ketinggian yang mengalahkan mak sedara dia...hehehe...ceria betul gambar nie...


Aku pun sibuk jgak nak bergambar kenangan....


Bergambar dengan wan dan atuknye...cucu mak bapak aku setakat nie cuma 3 orang je lelaki...yang lain sume ppuan dari 12 orang...

>>>Heppy bila pertama kali dia panggil aku 'mak ndak' dan tak rasa kekok sangat bahasakan diri 'mak ndak'...peaceee...

~ zura ~

10 comments:

.: iEyLa :. said...

alhamdulillah...weee...mak ndak.. :)

Dhiera nadhirah said...

lame ye tak jumpe. alhamdulillah, dapat jugak jumpe~

dwaty said...

mesti dia rasa janggal kan... yelah masa tu dia kecik so tak ingat apa... dah besar baru jumpa atuk ngan nenek dia sebelah ayah...

Zarena Heeney said...

HUBUNGAN KELUARGA PASTI TAKKAN PUTUS

|| NaFiRaa || said...

moga silatulrahim nih terus kukuh..:)

Azera Aziz said...

Salam Zura...

Kenangan lalu ye..Lama tu tak jumpa selama 10 Tahun...Anyway Azera singgah & follow sini ye...

Dijemput untuk join GA dari Azera....

[GIVEAWAY] Kelasss Kau! Apa Rahsianya?

oya said...

rasa terharu gitu kan..
pernah gak dah lama tak jumpa my cousin..
terus jumpa dah besar..tears!

zila manaf said...

syahdunye hehe

Sharinginfoz said...

seronok betul diorang ya

Myra Jay said...

Lama tu smpai 10 tahun, moga hubungan yang terjalin berkekalan hendaknya :D