Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, October 22, 2012

Abah Dah Sihat

Assalamualaikum....

Aku nak sambung cerita abah masuk hospital.....lepas dua hari abah kat ICU...saat yang kitaorang nanti²kan...abah di tolak ke unit high dependancy (HDW)....wad yang ringan sikitlah dari ICU....masa nie kitaorang dah boleh sedikit lega dengan perkembangan abah...

Abah dah boleh bercakap...makan...dan bergurau senda ngan kitaorang...kitaorang terlalu rindukan jenaka abah....walaupun Allah menguji kitaorang selama tiga hari abah di hospital....mak pun dah mula ketawa....suatu perasaan yang aku tunggu²....

Alhamdulillah...terima kasih Allah...ko hadiahkan kitaorang momen² yang terindah....melihat keadaan abah sebelum di masukkan ke hospital buat aku berfikiran yang bukan²....takut kalau² itu adalah saat terakhir kitaorang bersama abah....ternyata Allah masih memberi ruang pada kitaorang untuk menghargai abah....

Hari sabtu lepas je balik keje aku terus bergegas ke Hospital...nasib baiklah jalan tak sesak sangat...keteku pandu laju menyusur ke hospital....teringat kan abah....sampai je terus angah bagitahu abah dah di tempatkan ke wad biasa....Alhamdulillah...kuasa Allah...abah beransur pulih...

Oh ye...aku tak bagitahu pulak komplikasi abah...abah sesak nafas sebab paru² dia banyak air....so jantung berfungsi lemah...masa tue jugaklah darah tinggi abah naik....kencing manis pulak tunjuk diri...nasib baik buah pinggang tak de ape²....air teh..!!!...lepas abah minum air teh terus kena semput sehingga di masukkan ke wad...

Tapi sekarang semuanya dah okey cuma abah mengalami masalah jantung....lepas nie abah tak bolehlah nak penat² sangat....kitaorang kena pantaulah aktiviti abah selepas nie....tahu jelah orang kampung....memang tak boleh duduk diam kan....ada je keje nak di buat lagi² dah bersara nie....

>>>Semoga abah terus sihat....dan semoga kami adik beradik terus bersatu menjaga abah....



Tengah menunggu....


Yin tengah makan jambu.... 



Kami² inilah yang menemankan mak tido di hospital...Ain, Seha dan aku....sebagai anak yang masih bujang....aku bertanggung jawab menghantar mak ke hospital... 


Keadaan mak yang letih...yelah makan ngan tido tak menentu sebab menunggu abah...


Marshmallow love...sodap...


Ini masa abah kat HDW....dari luar dah boleh nampak abah...nie pun sistem giliran untuk melawat...macam kat ICU jugak...


Yeeeaaaayyy...abah dah sihat...dah boleh duduk berborak...


Ijad....cucu sedara belah mak aku adalah cucu kesayangan abah ngan mak aku....dia pun menangis tengok abah aku...


Tengah berbincang tempat untuk checking jantung abah...angah suruh check kat Hospital Pantai Bangsar...senang dia nak uruskan....duduk kat hospital nie buat aku insaf merenung kuasa Allah...


Jom join says.com & Blingd untuk jana pendapatan sambil berFB



~ zura ~

12 comments:

Nafira usof said...

Alhamdulillah.. tumpang gembira abah zura dah makin pulih~

~ain said...

zura.. melihat orang yang tersayang sakit depan mata kita, sangat sangat mruntuhkan jiwa. sedih.. tapi, apakan daya..

ain doakan ayah zura cepat sembuh...

Nens Collection said...

alhamdulillah..lega tgk insan tersayang senyum gembira kan..;)

PinkUmmi said...

alhamdulillah..seng ati kan bile dnga bah dah sihat

nick dot anis said...

smg ayah sis sentiasa sihat walafiat hendaknye..insyaallah...amin:-)

zh-ena said...

alhamdulillah abah ko semakin sembuh

Zura said...

thanks nafira..

Zura said...

thanks ain..ain dah merasa kan nye kan..

Zura said...

yup nens...rase lega sgt..

Zura said...

pink ummi - mmg heppy sgt..

Zura said...

thanks nick dot anis

Zura said...

alhamdulillah na..