Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Tuesday, April 27, 2010

Dulu Dan Kini

Assalamualaikum.......


Kalau dulu aku selalu buat perbandingan diri aku ngan kengkawan yang lain....sebab aku di lahirkan dalam famili yang ramai...bile sebut anak ramai nie confirm orang akan kaitkan kehidupan famili aku susah.....

Tapi mmg itu hakikatnye...kehidupan famili aku tidaklah semewah orang lain...nak pulak bapak aku keje punya gaji yang tak seberapa dengan anak yang ramai dan rapat²....walaupun cam tue bapak aku ade keje tetap LLN...orang gomen...

Alhamdulillah, semua kepayahan dapat bapak aku tempuh ngan ktorg yang semakin membesar...dan aku masih ingat lagi mase adik aku second bongsu lahir mase tue lah rezeki mak bapak aku melimpah...sikit demi sikit kehidupan ktorg berubah...

Tambah pulak anak dia sorang² dah abis sekolah....tapi abis SPM ktorg terus sambung belajar...sbb bapak aku akan anta anak dia untuk terus menunutut selagi daya...mana yang lemah belajar bapak aku anta untuk kemahiran....

Kalau dulu...



Orang ada kasut baru n cantik bagi aku orang tue dah cukup kaya...mesti ape dia nak dapat...


Rumah sapa ade kete sebijik bg aku mase tue dah cukup mewah...ialah sbb ktorg dulu mana ade kete...kete hijau tolak tue adelah...angkut pasir


Klau g umah sesapa nmpak je lantai dorang bermarmar atau mozek ke...sure orang ni banyak duit.....


Dulu tak merasalah nak duduk umah teres 2 tingkat cm nie...duduk umah kg je...

Tapi kini...

Ape yang aku katakan sumenye aku merasa...alhamdulillah...rezeki yang Allah berikan untuk aku dan famili merasa...ape pun yang penting kite kena tabah menghadapi kesusahan dengan sentiasa bersyukur padaNya...


Free Signature Generator


7 comments:

mommy twin said...

betol tuh ra... rezeki kite akan bertambah dengan bertambahnya anak2 adam yg dilahirkan didunia ini. smoga ko n keluarga akan terus dilimpahi rahmat dan rezekiNya...amin..

*So, bile plak ko nk tolong meramaikan umat Nabi Muhammad s.a.w???

LanaBulu said...

Moga lebih bersyukur dgn rezeki yg diberikan...
kan Zue..!

Whoohuu! said...

Alhamdulillah.... buat house warming jgn lupa jemput... hahahaha

maszmadi said...

salam jalan2, singgah jap... org ckp kalu da ader anak, tu rezki anak tur, kalu blum... hehe rezki awok ler, yer dok??..

Zura said...

yo lah tue kot madi...hehehe

Zura said...

ye LB...kena sentiasa bersyukur...

Zura said...

hehehe...hanya mampu sengih je zana...kite pun menumpang...xdpt miliki dapat merase pun jd lah...