Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Tuesday, July 20, 2010

Aku Dah Dewasa 20.07.2010

Assalamualaikum....




Giliran aku plak dh tua...uwaaaaaaaaaa...rasenye tak sanggup nak menginjak dewasa...rase nk stopkan mase...* plink *...hehehe...boleh ke stopkan mase...alamat huru haralah dunia ini...so jgnlah berangan nk hentikan mase...

Klau sebelum² nie aku dok wishkan birthday mber² aku...tp kali nie aku punye birthday plak..."usia..??kenapa perlu berahsia...."...wah gitu...mcm iklan Safi Rania Gold plak...kahkahkahkah...

Umur dah lanjut nie...bakal tambah ke angka 3 di depan thun depan...klau ada umur panjang...ape yang aku harapkan hidup aku di berkati Allah selalu...waaahh...doakan tuk diri sendiri plak...hahahha..

Bile tibe tarikh nie aku tak boleh lupe mase kat hostel...tahun pertama aku kat hostel, aku ingat lagi aku berborak ngan Imah kat tangga...tetiba mber aku simbah air maggie kat aku...nasib baik tak lencun...nasib baik Imah tak kena...ceh...geram sungguh...terus aku naik atas cari drg...

Dah tgh malam Shumie datang bawak botol susu air nescafe...dia bancuh 4 sachet dalam botol susu then suruh aku minum...giler tul makcik tue...nescafe th aje lah...pengubat mata mengantuk....

Ambik ko...susah nak tido lepas tue...pukul 4 lebih br aku dapat tido...dah lah esoknye ade kelas...bangun pagi bengkak mata tak cukup tido...pastue esoknye mber buat kejutan letak kad b'day kat whiteboard dalam kelas....tulis nama "CHORA"....

Biaselah bile dok hostel nie memacam nama ko ade...tahun kedua punye b'day paling aku ingat smpai lah nie...sharp tgh malam nk masuk 20hb 7...drg dh standby ngan bedak nenek² (bedak sejuk)....dari arah belakang mber aku lumurkan kat muke aku...

Bile muke dh putih...drg pe lagi mencicit lari...aku tak bagi can terus kejar dorang....merata drg lari nk selamat kan diri...last to last mber aku kibarkan bendera putih...hahahahha...tahu takut...lepas tue senyap² aku curi bedak tue nk balas dendam..kahkahkah...

Dan pada hari tue jgak...umah kerani perpustakaan ktorg terbakar...tak delah terbakar teruk cume bahagian dapur je...dek kerana hostel p'puan dekat so boleh nmpaklah kebakaran kecik tue...heboh satu aspuri...

>>>Erm...itulah peristiwa yang aku ingat sampai skrg....sweet memories walaupun aku kena buli kan...hehehe...


Free Signature Generator

25 comments:

A N A K - A N A K K U said...

hehehe mmg best lah sambutan kat hostelkan ra....time befday akupun havoc smp kene sound ngna warden...uwakakaka

..nOj.. said...

hepi besday wei. tak sesuai nye perkataan dewasa tu. patut letak perkataan TUA. hehehe. moga panjang umur dan dilimpahi rezeki ye.

zaman2 duk ostel ngan kengkawan mmg best wei. beringat la kalau dh mlm nk besday tu, ade je idea jahat nk kena org. hehe

ardinihumaira said...

peristiwa kt sekolah yang dni tak dapat lupakan adalah... dni ingat sampai bila2 kawan dni sanggup nak tolok dni jatuh tangga :'( huhuu

ardinihumaira said...

ehh ehhh.. bday kak zura ke ari ni? hepi bday tauuu!;)

Lovely Bella said...

huhu seronok zaman time blaja dulu kan.. huhu penah kene cmpak dlm kolam ikan.. any way Heppy birthday dear! ♥

Zura Tahir said...

tuelah...warden pun geleng kepala je tgk buda ppuan cm nie...ala bkn ape sbb umah warden dekat ngan asrama kite...

Zura Tahir said...

TUA...aaaaa..tidak...

klau kat hostel klau boleh xnk m'ber th bday bile tue...takut kena serang hendap...tp bile tibe nk kenakan org itulah plg best kan...hahaha

Zura Tahir said...

bahayanye dini...nk gurau pun smpai cm tue sekali ke...abis tue dpt ke drg tolak dini dr tangga...

tq dini...akak dh tua dini...kehkehkeh

Zura Tahir said...

haaaaahh...kena cmpak dlm kolam ikan...lg dasat...

tq bella..

AngahSayang2314 said...

nak nyanyi tau"selamat hari lahir...selamat hari tua... selamat hari tua & lahir tue akak ku sorang nie zura.... selamat hari lahir" hehehehe....


zura hadiah tue dah dapat dah hari jumaat dia sampai hehehe

Zura Tahir said...

wah siap nyanyi2 lagi..hehehe...

alhamdulillah dh smpai..selamat..

~aSHa~ said...

owh kita sebaya la ye kalo taun depan tu angka 3 di depan..ehehehe tapi aku tak sampai lagi taun ni...

hepi besday ye....

rindu zaman belajar yg gile2 kan...seronok tul

Unknown said...

Hepi besday my fren...
Moga panjang umo and dimurahkan rezeki selalu hendaknye. Insya Allah..
Hope we can still be fren wokeh...

Zura Tahir said...

hehhe...sebaya rupenye ki te ya asha..xpe hari ko akan tiba jua...

mmg meaningfull lah zaman belajar...zaman giler2..

Zura Tahir said...

tq izah...yup aku pun hope cm tue jgak..friend forever..

zella y said...

happy bday to u...

kalau duk hostel, ade2 je sambutan birthday..ade yg kena baling telur la..ade yg kena baling tepung la...
bukan senang nak cuci tu...

tp..mmg kenangan yg xdpt nak di lupakan...

saya_arief said...

haha...da tua.?
kene panggil mak cik la..

LEMONADE said...

happy birthday kak zura~

Zura Tahir said...

tq zella...

tuelah smpai kena marah ngan wardenlah sbb bising...tp mana serik...bile ade je bday girl mesti buat jgak tradisi cm tue...

Zura Tahir said...

xbaik tau nk panggil makcik...

xpe...jasad je dh tua tp jiwa org muda...kehkehkehkeh...

Zura Tahir said...

tq elis...nk buat cm ne dh tiba waktunye...hehhe...cm sedih je kan nk melangkah umur br nie...

|| NaFiRaa || said...

hepi bezday!!

Unknown said...

happy b'day..
moga cepat buat kenduri..

Zura Tahir said...

heppy selalu nafira...hehehe

Zura Tahir said...

tq LB...

kenduri ape tue...byk jenis kenduri nie...hihihi...