Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Friday, July 16, 2010

Pesanan Untuk Korang Yang Ade Anak Kecik

Assalamualaikum.....

Okey aku nk cite satu cite teladan dan kite kenalah saling ingat mengingati terutama sekali pada ibu bapa yang ade anak kecik yang tgh membesar...jgnlah korang letak ubat merata²...letaklah tmpat yang tinggi....

Ini kes smlm...anak buah aku muqri...dia boleh telan ubat batuk adik ipar aku...bayangkanlah dos org dewasa...mak aku tak perasan bile mase dia ambik teguk....mak aku ingatkan tak de pape....

Lepas tue dia ape lg...terus lalok...bile tgk dia lalok mcm orang pengsan...terus famili aku dah risau..mak aku tampar² pipi dia pun tak bangun...gerak²kan badan pun tak de respon...mata dorang dh bergenang air mata...

Lepas tue bapak aku ambik air baca² sapukan kat muke ngan kepala dia...adik aku Wiyah dok jerit² nama dia kat telinga...sume dh dok risau...mak aku dh rase nk bwk g klinik je...bile adik aku Wiyah jerit br dia sedar...

Bukak je mata terus dia panggil 'mak'...pastue br dia senyum...lega sikit...walaupun aku tak de mase kejadian tue tp berderau jgaklah hati aku dgr dorang cite...so jaga²lah anak² korang ye...kelalaian kite boleh menyebabkan kite kehilangan org tersayang....

Bukan ubat batuk nie...ubat batuk lain...gambar hiasan je...

Nie ha dia anak buah aku tue....klau jadi lg...tak thlah...mintak jauhkan...alhamdulillah tak de pape yang teruk terjadi....


Free Signature Generator

14 comments:

AngahSayang2314 said...

pesanannya ingatlah org yg tersayang hehhee

diraja22 said...

hati2 lain kali..
pesan2 sesama ahli keluarga..
hantar ke hospital secepat mungkin sebaiknya..
jgn dok tampar2 pipi..

maszmadi said...

eee iyer ker leh jadik cam tu..
takut lak.. kn beringat la..

LanaBulu said...

kalau lagu puny apasai..lain kali berikan dia tu minum air banyak2...
lepas tu sesapa yg dok letak ub tu rata2..suruh dai tunggang sampi habis ..
heee..
baru dia tahu..lepas tu jumpa superman atau spiderman
haaa..

..nOj.. said...

memang bahaya la wei. nk2 budak yg dh pandai nk pulas penutup, bkn kate ubat je. mcm2 mende lain seme diorg leh bukak. eiii takut plak aku ni

A N A K - A N A K K U said...

uits mmg bahaya...nie y aku takut ra..mcm kes y budak minum racun tuelah..ingat air pepe..g minum..meninggal.eeee mintak di jauhkan dr anak-anakku amin

Zura said...

ye angah...sekelip mata je pape boleh berlaku...

Zura said...

panik punye pasal...nasib baik leh pk lg mase tue...

Zura said...

sebenarnye bende nk jadi...bkn letak merata2 pun...letak atas meja...xsangka plak dia boleh capai...

|| NaFiRaa || said...

errkkk.. takutnye.. kena balik cek kat rumah jugak nih..

Zura said...

tuelah...eee...seram plak bile di ingat2kan maszmadi

Zura said...

yelah noj...budak nk membesar nie sume dia nk cube..so take care with u'r daryn k..

Zura said...

nasib baik ubat batuk mah...klau air lain...xthlah..

Zura said...

hah tuelah nafira...letak tinggi2 supaya anis xleh capai..